حضور-زنان-در-سطح-رهبری-حکومت؛-ده-درصد-افزایش-یافته-است

وزارت امورزنان مهمترین دستاورد این اداره را طی دو سال اخیرافزایش ده درصدی حضور زنان در سطح رهبری حکومت است که از این میان چهار خانم به عنوان وزیر و بیش از ۲۰۰ خانم به عنوان قاضی مصروف فعالیت اند.

به گزارش آژانس افغان خبر: عزیزالرحمان احمدی، مشاور مطبوعاتی وزارت امور زنان می گوید: این وزارت به منظور محو تبعیض و خشونت، انکشاف منابع بشری زنان، مشارکت زنان در رهبری وتصمیم گیری فعالیت می کند که دستاوردهای چشمگیری در دو سال اخیر داشته است.

بر اساس آمار این وزارت در بطن حکومت وحدت ملی چهار خانم به عنوان وزیر، 201 خانم به عنوان قاضی، ۳۱۹ تن خانم دادستان، ۳ تن سفیر، یک والی، یک ولسوال و یک شهردار مصروف فعالیت هستند.

در کنار این مقدار ده ها خانم در پارلمان کشور از مردم نمایندگی میکنند.

مشاور مطبوعاتی وزارت امور زنان  تصریح کرد؛ آمار خشونت علیه زنان در شش ماه اول سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

آقای احمدی افزود:  در سال گذشته ۶۳۵۱ قضیه خشونت علیه زنان و در ربع اول سال جاری ۱۶۷۱ قضیه به ثبت رسیده است که این موارد بیشتر در ولایات غور، هرات، بادغیس، تخار، سرپل، فاریاب و جوزجان صورت گرفته است.

وی همچنان اظهار داشت؛ وزارت امورزنان توانسته در مدت این دو سال حدود ۲۶۳۶ قضیه خشونت را درمرکز و ولایات بررسی نماید که از چالش های اصلی وزارت محسوب می شود.

عزیزالرحمان احمدی خاطر نشان ساخت: خشونت های که در این وزارت به ثبت رسیده است ناشی از دوام جنگ و ناامنی، سطح پایین سواد، فقر و بیکاری، عرف و عنعنات ناپسند، فساد اداری، فرهنگ معافیت از مجازات و سرحدات باز برای فرار مجرمین از قانون می باشد.

او ابراز امیدواری می کند که در نشست بروکسل قرار است نیازمندی های اصلی این وزارت از طرف حکومت پیشنهاد شود و برای اوضاع نابسامان زنان موثر واقع گردد.

وی نیازمندی های وزارت امور زنان را حمایت مالی برای تمویل برنامه های آگاهی عامه راجع به حقوق زنان، کاهش خشونت علیه زنان، حمایت مالی برای ایجاد و تمویل مالی مراکز حمایتی دولتی که شامل سکتورهای امنیتی، قضایی و عدلی برای زنان در مرکز و ولایات است، حمایت مالی برای تمویل برنامه های عرضه خدمات صحی روان درمانی و اعتیاد زنان درمرکز و ولایات میداند.

 

حضور زنان در سطح رهبری حکومت؛ ده درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد