بی‌جاشده‌گان-به-خانه‌های-شان-می‌روند،-اما-نانی-وجود-ندارد

۲۲۵ فامیل بی‌جاشده از ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، بدخشان، سرپل و دایکندی درحالی به خانه‌های شان منتقل می‌شوند که اکثر شان نانی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ قاری عبدالمتین رحیم‌زی، رئیس مهاجرین کابل، امروز چهارشنبه( 14، میزان ) به رسانه‌ها گفت که قرار است 225 فامیل کاپیسا، تخار و بدخشان از پارک شهرنو به ولایت‌های شان منتقل شوند. 

وی افزود که تاکنون 700 خانواده بی‌جا شده به ولایت های شان برگشته‌اند. نهاد‌های خیریه برای هر فامیل به مبلغ 10 هزار افغانی و هفت قلم مواد غذایی از قبیل برنج، روغن، آرد، لوبیا، نخود شکر، چای توزیع کرده‌اند.

رئیس مهاجرین کابل تصریح کرد؛ امارت اسلامی طالبان تلاش دارد برای بی‌جا شده‌گان کمک‌های لازمه را انجام دهد تا آنان به زندگی عادی خویش ادامه دهند.

به گفته وی: «از مجموع 1005 خانواده بی‌جا شده در پارک شهرنو 300 خانواده باقی مانده و این روند تا تخلیه کامل ادامه دارد.»

از سوی هم، همجد احمد صافی، مسوول نهاد خیریه شبکه زنان رضا کار در آلمان، گفت: این نهاد مسوولیت ایجاد سهولت در بخش ترانسپورت و پرداخت به مبلغ 10 هزار افغانی برای هر فامیل را در نظر گرفته است.

صافی گفت: متاسفانه خانواده‌های که در جنگ‌های اخیر آسیب دیده‌اند، نیاز جدی به کمک‌های بشردوستانه دارند و باید هرچه زودتر امداد رسانی صورت گیرد تا آنان به زندگی عادی شان برگردند.

در همین حال، قاری نعمت الله سادات مسوول نهاد خیریه چشم امید گفت که این نهاد نیز برای خانواده‌های بی‌جا شده، کمک‌های چون آرد، برنج، روغن و سایر مواد اولیه توزیع خواهد کرد.

وی از دیگر نهاد‌های خیریه خواست که در این شرایط حساس برای بی‌جا شده‌گان ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، بدخشان و دایکندی کمک کنند؛ زیرا با آمدن فصل سرما این خانواده‌ها در شرایط سختی روبرو خواهند شد.

این درحالی است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد« اوچا » چندی پیش گفته بود که از آغاز سال روان میلادی تا کنون، بیش از صدهزار تن در اثر جنگ‌ها در افغانستان  بیجا شده‌اند.

بی‌جاشده‌گان به خانه‌های شان می‌روند، اما نانی وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد