تا-پایان-سال-جاری-حدود-یک-میلیون-تن-در-افغانستان-مجبور-به-ترک-خانه-هایشان-میشوند

دفتر سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده است که بر اساس یک پیش بینی؛ تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی حدود یک میلیون تن در افغانستان مجبور به ترک خانه هایشان میشوند و کمک های بشردوستانه باید بیشتر گردد.

به گزارش افغان خبر: دفتر یوناما با نشر خبرنامه‌ی گفته است که در نتیجه ی درگیری ها در طی پانزده سال گذشته، بیشتر از 1.1 میلیون نفراز خانه های شان متواری گردیده اند، که بيشتر از 000,245 تن آن مربوط سال 2016 میلادی میگردد.

بر اثر پی آمدهای این نبرد ها نیازمندی های بشردوستانه افزایش و موانع دسترسی تشدید یافته اند.

بر اساس این خبرنامه سوی تغذیه با قرار گرفتن در یک سطح هوشدار دهنده 2.7 میلیون نفوس را متاثر ساخته اند که یک ملیون آن را اطفال زیر سن پنج سال تشکیل میدهد.

بر اساس آمار سازمان ملل در افغانستان تنها بر 35درصد آن که مبتلا به سوی تغذیه حاد اند رسیدگی صورت گرفته که از این میان در حقیقت تنها 25 درصد آن تداوی گریده اند. برای کاهش درد و رنج اطفال و نجات آنان از مرگ باید کار های بیشتری صورت گیرد.

 دفتر یونما نوشته است:"طبق یک پیش بینی در پایان سال جاری در حدود یک میلیون نفر در داخل و از سرتاسر مرزهای کشور بیجا میگردد و که در واقع افغانستان را بر یک بحران و بلقوه مقابل ساخته اند؛ فامیل ها شدیدا آسیپ پزیر با زمستان شدید این کشور مواجه خواهد شد که اکثریت این فامیل ها برای بار اول همچون شرایط را تجربه خواهد کرد".

در پاسخ به امکان هجوم آنی عودت کنندگان جامعه بشردوستانه در افغانستان تصمیم گرفته اند تا جهت حمایت از کمک های بشردوستانه برای رسیدگی به نیازمندی های جمعیت بیشتر که در حال جابجای اند، شامل عودت کنندگان جدید، مستفید شوند و بدون اسناد درخواست اضطراری را راه اندازی نماید.

قرار است رئیس کمکهای بشردوستانه سازمان ملل متحد محترم "ستیفن او، براین" از افغانستان بازدید می نماید در جریان بازدید خویش از افغانستان که قرار است در6-7 سپتامبر صورت گیرد، در قدم اول از عواقب بشری ویرانگر جنگ های طولانی مدت و تلاش های موسسات بشری در پاسخ به نیازها دیدن می نماید.

درطی سفر دو روزه خویش، اوبراین با جوامع بیجاشده متاثر از بحران، مقامات ارشد دولتی، شرکای بشردوستانه و جامعه دیپلماتیک دیدن نموده و بر موضوعات نیازمندیهای متغییر، راه های تقویت پاسخدهی فعلی و همچنین بر اقدامات الزامی جهت پایان بخشیدن نیازمندی ها را موردبحث قرار خواهد داد.

تا پایان سال جاری حدود یک میلیون تن در افغانستان مجبور به ترک خانه هایشان میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد