تاجران-ازبیکستانی-علاقمند-سرمایه‌گذاری-در-افغانستان-هستند

وزارت مالیه‌ی امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که شماری از سرمایه‌گذاران ازبیکستانی با محمد ناصر آخند، سرپرست این وزارت دیدار کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد ناصر آخند در این دیدار گفته است، سهولت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده و سرمایه‌گذاران خارجی باید از این فرصت‌ برای سرمایه‌گذاری در افغانستان با اطمینان کامل استفاده کنند.

از سوی هم، سرمایه‌گذاران ازبیکستانی نیز گفته‌اند، علاقه‌مند سرمایه‌گذاری روی معادن، برق و سایر بخش‌ها در افغانستان هستند.

گفتنی است که روز گذشته شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ازبیکستانی در دیدار با عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا گفته‌اند که علاقمند سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان هستند.

معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا گفته بود که تاجران ازبیکستانی در این دیدار با اشاره به فرصت‌‌های مناسب در افغانستان گفته‌اند، علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور‌ از جمله معادن افغانستان اند.

بر بنیاد خبرنامه، آنان گفته‌اند که می‌خواهند روی استخراج و پروسس زغال‌سنگ، تولید برق از زغال‌سنگ، ساخت تصفیه‌خانه نفت، ساخت کارخانه سمنت و استخراج معادن نمک سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی هم، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا با استقبال از علاقه‌مندی آنان؛ از هرگونه هم‌کاری به آن‌ها اطمینان داده است.

 

تاجران ازبیکستانی علاقمند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد