تاجران-ازبیکستانی-و-مقام‌های-ولایت-بلخ-گفتگو-کردند

‏نشستی میان مقام‌های ولایت بلخ و هیات اوزبیکستانی به ‌سرپرستی رییس شرکت‌های تولیدی این کشور، به ‌منظور تقویت روابط تجاری میان دو کشور برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست مشترک تاجران ملی ولایت بلخ و کشور ازبکستان روز چهارشنبه ( 19 ثور) به منظور تقویت بخش‌های اقتصادی، تجارتی، تولیدی و صنعتی و تعدادی تفاهم نامه بین دو کشور در زمینه صادرات کالاهای تجارتی در ولایت بلخ برگزار شد.
نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ در این نشست گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان امنیت سراسری به وجود آمده و فرصت سرمایه‌گذاری نسبت به گذشته بهتر فراهم شده و افغانستان وارد یک مرحله جدیدی از بازسازی شده است.
آقای ابوادریس افزود که در حال حاضر بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در افغانستان مهیا شده و از تاجران وسرمایه‌گذاران داخلی وبینالمللی خواست که در کشور سرمایه‌گذاری و از این فرصت پیش‌ آمده استفاده نماید.
او بیان داشت که هدف از برگزاری این نشست تقویت روابط تجارتی بین افغانستان و ازبیکستان می‌باشد و تاکید کرد که افغانستان آمده‌ای هر گونه روبط تجارتی با کشور ازبکستان هست.
ملک‌اوف یارکین جان، رییس شرکت‌های تولیدی جمهوری اسلامی اوزبیکستان در این نشست مشترک گفت که سرمایه‌گذاران اوزبیکستان آمده است که در افغانستان به خصوص در شمال این کشور سرمایه‌گذاری نماید.
آقای یارکین جان افزود که این کشور در قسمت شغل‌زایی برای شهروندان افغانستان تلاش می‌کند و آماده‌ای هر گونه همکاری در قسمت سرمایه‌گذاری و تجارت می‌باشد.
اسدالله اسدی، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت بلخ از برگزاری چنین نشستها بین کشورهای همسایه و منطقه استقبال کرده و می‌گوید که برگزاری چنین نشست‌ها در قسمت روابط تجاری بین دو کشور مفید می‌باشد.
آقای اسدی افزود که تجاران و سرمایه‌گذران دو کشور به منظور تقویت بخش‌های اقتصادی، تجارتی، تولیدی و صنعتی، چندین تفاهم‌نامه بین دو کشور در زمینه صادرات قیر و ایزوگام به امضا رسانده است.
اکبرشاه، یکی از تاجران اوزبیکستان در این نشست، برگزاری چنین نشست‌ها را بین دو کشور سودمند دانسته و خواهان تقویت این دو کشور در قسمت سرمایه‌گذاری می‌باشد.
عصمتالله اسحاق‌زی، یکی از تاجران افغان در این نشست گفت که برگزاری چنین نشست‌های مشترک در قسمت روابط اقتصادی سودمند است و حکومت سرپرست خواست که در زمینه رشد و توسعه تولیدات داخلی در کشور سهولت‌های بیشتری را برای سکتور خصوصی فراهم کند.
با این حال، این نشست مشترک بین افغانستان و اوزبیکستان در حالی برگزار میشود که قرار است هفته‌ای آینده نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته‌ای صنعت در کابل برگزار شود.
محمد صابر لطیفی، رییس مرکز نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان گفته است که قرار است نمایشگاه ملی و بین‌المللی در کابل به تاریخ 23 ثور در مدت یک هفته برگزار شود و در این نمایشگاه قرار است 700 سرمایه‌گذار ملی و در حدود 100 سرمایه‌گذار بین‌المللی اشتراک کند.
آقای لطیفی بیان داشت که هدف از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از تولیدات داخلی می‌باشد و این نمایشگاه بین‌المللی از سوی وزارت صنعت و تجارت، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، اتاق صنایع و معادن و شماری شرکت‌های خصوصی برگزار خواهد شد.

تاجران ازبیکستانی و مقام‌های ولایت بلخ گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد