تاجران-هندی-محصولات-افغانستان-را-بیش‌تر-می‌پسندند

سخنگوی وزارت زراعت می گوید؛ تاجران هندی محصولات افغانستان را به خاطر کیفیتی که دارد، بیش‌تر می‌پسندند.

به گزارش افغان نیوز: نمایشگاه دو روزه و ویژه محصولات زراعتی افغانستان زیر نام "Nature’s Best" یا بهترین طبیعت در شهر ممبی هند روز شنبه، یکم سرطان پایان یافت.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با پخش خبرنامه‌ای اعلام کرده است که تاجران افغان از این نمایشگاه به ارزش ۷۵ میلیون دالر تعهد و قرارداد فروش به دست آورده‌اند.

محمدطاهر ایوب، معین وزارت زراعت در پایان این نمایشگاه گفته است که استقبال از این نمایشگاه بی‌‌پیشنه بوده است. او هم‌چنان از میزبانی هند از این نمایشگاه قدردانی کرده است

از جانب دیگر، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زارعت گفته است که پیش‌بینی می‌شد که در این نمایشگاه، تاجران افغان بتوانند تنها به ارزش ۳۰ میلیون دالر فروش داشته باشد، اما با پایان روز دوم و پایان نمایشگاه، ارزش قراردادها و تعهدات به دست آمده برای فروش محصولات زراعتی افغانستان در این نمایشگاه، به ۷۵ میلیون دالر رسید.

آقای رستمی هم‌چنان گفته است که در روز نخست این نمایشگاه، تاجران افغان به ارزش ۳۲ میلیون دالر قرارداد فروش و در روز دوم به ارزش ۴۳ میلیون دالر قرارداد و تعهد فروش به دست آورده‌اند.

سخنگوی وزارت زراعت گفت که در میان محصولات به نمایش درآمده در ممبی، بیش‌ترین فروش را گیاهان طبی مانند هینگ و شیرین‌بویه داشته است. رستمی می‌گوید که تاجران هندی محصولات افغانستان را به خاطر کیفیتی که دارد، بیش‌تر می‌پسندند.

نمایشگاه ویژه محصولات زراعتی افغانستان روز جمعه، سی‌ویکم جوزا در شهر ممبی هند گشایش و روز گذشته پایان یافت. نمایشگاه شهر ممبی هند به کمک مؤسسه باغداری تجارتی و بازاریابی زراعتی و اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ امریکا یا «USAID» برگزار شده بود.

محصولات افغانستان در این نمایشگاه در ۵۷ غرفه به نمایش گذاشته شده است و حدود ۸۰۰ تاجر برای دیدار از این نمایشگاه نام‌نویسی کرده‌ بودند.

میوه‌ی تازه، میوه‌ی خشک، نباتات طبی، زعفران، عسل و محصولات دیگر کشور در هند به نمایش گذاشته شده بود.

تاجران هندی محصولات افغانستان را بیش‌تر می‌پسندند

سخنگوی وزارت زراعت می گوید؛ تاجران هندی محصولات افغانستان را به خاطر کیفیتی که دارد، بیش‌تر می‌پسندند.

تاجران هندی محصولات افغانستان را بیش‌تر می‌پسندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد