تروریستان-باید-ازخدمات-صحی-درافغانستان-برخوردار-باشد

رییس کمیسیون حقوق بشرمی گوید؛ دسترسی به خدمات و مراکز صحی حق اولیه هرموجود زنده است و دشمنان افغانستان نیز باید به این مراکز و خدمات صحی دسترسی کافی داشته باشند.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر سیما سمر رییس کمیسیون حقوق بشر، امروز دوشنبه (۲۹ سنبله) در کنفرانس مطبوعاتی که به ارتباط ایجاد مراکز صحی در ۲۸ ولسوالی کشور ایجاد گردد گفت: این مراکز باید به صورت معیاری و درست در خدمت مردم در مناطق دوردست کشور قرار گیرد.

رییس کمیسیون حقوق بشر تصریح می کند که همه موجودات زنده از انسان و حیوان باید از امکانات خدمات صحی در تمامی نقاط بهرمند شوند و این حق اولیه بشر است.

داکتر سیما سمر تاکید نمود دشمنان این وطن نیز به خاطر انسان بودن شان باید از این حق محروم نباشند  و مسٔولان بخش صحی حق سلب دسترسی آنان را از امکانات صحی ندارند.

خانم سمر اضافه کرد مراکز صحی که شامل  شفاخانه ها، دواخانه ها و کلینیک ها می شوند باید بدون تبعیض جنسی، زبانی و فکری خدمات را به گونه درست ارایه نمایند.

بانو سیما اظهار داشت؛ کارمندان و داکتران شفاخانه ها مسلکی و دارای تجربه کافی در عرصه خدمات باشند تا بیمارانی که مراجعه می کنند با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطر نشان ساخت تمامی کارمندان شفاخانه ها و مراکز صحی باید با احترام با مریضان و مردم رفتار نموده از کلمات زشت و ناپسند برای گرفتن نام آنان پرهیز کنند.

او همچنان اضافه نمود که  کارمندان از گرفتن رشوه برای جلو انداختن نام یک مریض از مریض دیگر خودداری کنند. و جدا کردن بیماران ساری از سایر بیماران یکی دیگر از نکاتی از است که مسٔولان مد نظر داشته باشند.

این درحالی است که خدمات صحی در جهان یک حق ابتدایی بوده و صحت  انسان در اولویت امور کشوری محسوب می شود.

داکتر سیما سمر علاوه کرد که در مناطق دور دست کلینیک ها باید به گونه ای ساخته شود تا مردم بتوانند به آسانی به آن دسترسی یابند.

گفتنی است که  مشکلات خدمات صحی نه تنها در مناطق دوردست بلکه در ولایات و حتی مرکز نیز معیاری نیست و کارمندان شفاخانه های دولتی با بدترین اخلاق و غیر بهداشتی ترین مکان ها روبرو می باشند.

 

تروریستان باید ازخدمات صحی درافغانستان برخوردار باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد