ترویج-فرهنگ-کتابخوانی-یگانه-راه-بیداری-جامعه-است

مسابقه بزرگ کتابخوانی تحت عنوان « آشنایت با عید ولایت» با اشتراک ۲۰۰ نفر از سوی موسسه رسول اکرم در کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ مجتمع علمی فرهنگی رسول اکرم مسابقه‌‌ای را تحت عنوان « آشنایت با عید ولایت» برگزار نموده و می‌گویند که هدف از برگزاری چنین مسابقات، ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان و نوجوانان در جامعه می‌باشد. 

محمد جواد احسانی، مسوول برگزاری مسابقه کتابخوانی می‌گوید که در این مسابقه ۲۰۰ نفر اشتراک کرده که از جمله ۱۵۰ نفر آن دختر و ۵۰ نفر دیگر آن پسر می‌باشد. 

احسانی افزود که هدف از برگزاری چنین مسابقات، ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان و نوجوانان در جامعه می‌باشد. 

او بیان داشت که کتاب در زندگی بشر نقش ارزشمندی دارد و جایگاه آن در فرهنگ بشری نسبت به همه گزینه‌های دیگر بلند است.

او تاکید کرد: انسانی که با کتاب انس می‌گیرد همواره پویا و آگاه است. 

مسوول برگزاری این مسابقه گفت کسانیکه با کتاب و فرهنگ کتابخوانی آشنایی ندارند، همیشه چندین قدم از زندگی و اجتماع عقب هستند. 

احسانی  تاکید کرد که تحصیل و مطالعه کتاب، عامل پیشرفت هر جامعه و کشوری می‌باشد و بی توجهی به آن می‌تواند زیان‌های بی شماری را به فرهنگ واجتماع بشریت برساند. 

علی‌داد شفیق، از عالمان دین که در این برنامه حضور داشت، بر روند فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرده و می­‌گوید که کتاب و فراگیری از کتاب یگانه راه بیداری جامعه است .
 
آقای شفیق افزود که افراد با سواد، جامعه را به سوی پیشرفت و ترقی سوق داده و باعث رشد آئین فرهنگ اسلامی در جامعه خواهد شد. 

او از تمام جوانان کشور خواست که به فرهنگ مطالعه وکتابخوانی رو بیاورند چون؛ مطالعه کتاب جامعه را بسوی ترقی و آبادی، سوق می‌دهد. 

همچنین ملکه یعقوبی، یکی دیگر  از اشتراک کنندگان، از برگزاری چنین مسابقات استقبال کرده و می‌گوید که برگزاری چنین برنامه‌ها، برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و جوانان بسیار مهم و مفید می‌باشد.  

خانم یعقوبی افزود که تعلیم و تحصیل تاثیر بسزای بر جامعه دارد و خانواده با سواد می‌تواند، نیروی کاری و با تربیت را به جامعه تقدیم نماید. 

او از امارت اسلامی خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران شده و گفت که باید حکومت به حقوق زنان حرمت بگذارد.  

این در حالی است که پس از تغییر نظام در افغانستان نزدیک به ۷۰۰ ‌روز می‌شود که دروازه‌های مکاتب، دانشگاه‌ها و کار به روی دختران و زنان مسدود است و زنان و دانشجویان همواره خواستار بازگشایی مکاتب‌ها، دانشگاه‌ها و کار به روی روی دختران و زنان از سوی حکومت سرپرست شده است. 
 

ترویج فرهنگ کتابخوانی یگانه راه بیداری جامعه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد