ترکمنستان-در-پی-ایجاد-توافق-نامه-چند-جانبه-برای-ترانزیت-انرژی-است

نشست بین المللی به عنوان ایجاد توافق نامه چند جانبه چهارچوب برای ترانزیت انرژی با شرکت مقام های عالی رتبه کشورهای مختلف جهان به مدت دو روز در ترکمنستان برگزار گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: در افتتاحيه فوروم بين المللي انرژي چارتر در شهر عشق آباد تركمنستان به نمایندگی از افغانستان علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور اشتراک کرده است.

نشست بين المللي با عنوان " ايجاد توافق نامه چند جانبه چهارچوب براي ترانزيت انرژي" در روزهاي ٣٠ و ٣١ مي ٢٠١٧ و با شركت مقامات عالي رتبه انرژي از كشورهاي مختلف جهان و منطقه برگزار مي شود.

هدف اساسي از برگزاري اين فوروم، اشتراك نظرات بازيگران حاضر در بازارهاي انرژي منطقه و جهان، در مورد نقش ترانزيت انرژي بر روي امنيت انرژي و انكشاف پايدار مي باشد.

كشور تركمنستان به عنوان يكي از كشورهاي دارنده منابع عظيم انرژي گاز در جهان، رياست سازمان انرژي چارتر را در سال ٢٠١٧ به عهده دارد.

افغانستان كه به عنوان مسير ترانزيت انواع حامل هاي انرژي چون برق و گاز از آسياي مركزي به جنوب آسيا مطرح مي باشد، از شركت كنندگان مهم اين نشست بين المللي است.

در حاشيه اين پروگرام، مذاكرات دو جانبه بين افغانستان و تركمنستان در مورد نهايي سازي قرارداد برق رساني به ولايت بادغيس نيز انجام خواهد شد.

وزیر انرژی و آب کشور در این کنفرانس نیز سخنرانی نموده است.

ترکمنستان در پی ایجاد توافق نامه چند جانبه برای ترانزیت انرژی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد