ترکیه-یک-پرورشگاه-تعلیمی-برای-کودکان-در-کابل-می‌سازد

بنیاد کمک‌های انسانی ترکیه یک پرورشگاه تعلیمی برای کودکان بی سرپرست کشور به ارزش ۲ میلیون دالر در کابل می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز؛ بنیاد کمک‌های انسانی ترکیه یا (آی. اچ. اچ(IHH) ) امروز ( چهارشنبه، ۲۶ اسد ) تفاهم‌نامه همکاری ساخت یک پرورشگاه تعلیمی برای ساخت این پرورشگاه با مقام‌های حکومت سرپرست در کابل امضا کرده‌است.

یاوز دِدِه، معاون بنیاد کمک‌های انسانی ترکیه در این نشست خبری گفت که این بنیاد خیریه در افغانستان نزدیک به ۱ میلیون و ۳۰ هزار  کودک را در بخش‌های مختلف کمک نموده که از این جمله ۴ هزار کودکان یتیم را شامل می‌شود. او تاکید نمود که این کمک‌ها ادامه دارد.

آقای یاوز دده، در مورد چگونگی اعمار این پرورشگاه گفت که این پرورشگاه در کابل با ظرفیت بیش‌از ۴۰۰ یتیم، با داشتن اتاق‌های لیله برای کودکان، مسجد، تهیه تجهیزات، حفر چاه آب، میدان بازی برای کودکان و دیوار احاطه به ارزش ۲ میلیون دالر امریکایی  اعمار خواهد شد.

یاوز دده افزود که این پرورشگاه در مرحله های بعدی  ظرفیت هزاران  کودک را دارا خواهد بود. وی همچنان از ادامه کمک‌های بشردوستانه این موسسه در کابل و ولایت‌های دیگر افغانستان اطمینان داد.

در همین حال، مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت معارف در این برنامه گفت که با ساختن این پرورشگاه در شهر کابل برای یتیمان، شماری زیادی از یتیمان کشور صاحب سرپناه و مشغول آموزش خواهد شد.

مسوولان وزارت معارف ایجاد این پرورشگاه را یک دست‌آورد خوب دانسته و می‌گویند که ده‌ها کودک یتیم در کابل و ولایت‌های کشور بی‌سرپناه است که با اعمار این پرورشگاه مشکلات آنان تا حدی رفع خواهد شد.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

ترکیه یک پرورشگاه تعلیمی برای کودکان در کابل می‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد