تصمیم-تازه-طالبان-آغاز-کار-در-بدل-گندم-

امارت اسلامی طالبان برنامه کار در بدل گندم را برای رسیده‌گی به مشکلات گرسنه‌گی و فقر در افغانستان به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مسئولان حکومت طالبان می‌گویند که همزمان با گشایش برنامۀ جلوگیری از وقوع احتمالی بحران غذایی، کاهش فقر و ایجاد کار در بدل گندم در کابل، زمینه کار برای ۴۰۰ تن فراهم شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که این برنامه در شهر‌ها و شهرک‌های عمده‌ی در سراسر افغانستان اجرایی می‌شود.

به گفته‌ی آقای مجاهد، دست‌کم چهل هزار نفر در ولایت کابل زیر چتر این برنامه استخدام خواهند شد. زیرا این برنامه برای مبارزه با بیکاری و فقیر یک گام «مهم» است.

گفته شده است که در جریان این برنامه دوماهه در کابل ۱۱ و ۶۰۰ تن گندم و در سایر شهر‌ها،‌ به شمول هرات، جلال‌آباد، قندهار، مزار شریف و پل‌خمری ۵۵ هزار تن گندم توزیع خواهد شد.

کار در مقابل گندم شامل کندن‌کاری مجرا‌های آب و تراس‌ها آبریز برای جمع‌آوری آب برف جهت مبارزه با خشک‌سالی است.

این برنامه با حضورداشت مقام‌های وزارت‌های انکشاف دهات، اطلاعات و فرهنگ، شرکت انکشاف ملی و شاروالی کابل در کابل گشایش یافت.

طالبان در حالی این برنامه را به صورت رسمی آغاز کرده اند که در حال حاضر حدود هجده میلیون نفر در افغانستان با فقر روبرو اند.

تصمیم تازه طالبان: آغاز کار در بدل گندم!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد