تضمین-سرمایه-در-کشور-وجود-ندارد

شماری از تاجران می‌گویند؛ تضمین سرمایه در کشور وجود ندارد اما با آن هم شماری از سرمایه داران در داخل کشور سرمایه گذاری میکنند.

به گزارش افغان خبر؛ محمد ظریف امین‌یار رئیس موسسه چنجر زون امروز (پنج شنبه 7 دلو) در برنامه افتتاح موسسه چنجر زون در کابل گفت؛ تضمین سرمایه درکشور وجود ندارد و برای رشد اقتصاد کشور باید گردش سرمایه در داخل کشور صورت گیرد که در این زمینه باید حکومت با سکتور خصوصی همکاری لازم را انجام دهد.

آقای امین‌یار گفت؛ باید سرمایه داران کشور تشویق شوند از صنعت داخلی حمایت کنند و بیلانس تجارتی صورت گیرد. او افزود؛ در حال حاضر بیلانس تجارتی وجود ندارد و صادرات کشور 5 درصد است و واردات 95 درصد، اما در سال‌های اخیر برای بیلانس تجارتی هیچ کار صورت نگرفته است.

امین‌یار بیان داشت؛ موسسه چنجر زون، برنامه روی دست دارد که برای تمام شهروندان کشور قرضه کوچک و متوسط را عرضه کند و برنامه دیگر این موسسه توامندی سازی زنان تجارت پیشه است.

به گفته رئیس موسسه چنجر زون؛ اگر از افراد خلاق و توامند در داخل کشور حمایت صورت گیرد میتواند سبب رشد اقتصاد در سراسر کشور شود.

موسسه چنجر زون در زمینه انتقال پولی به تمام ولایات کشور و سایر کشورها از طریق؛ شبکه بین المللی انتقال پول منی گرام، ترانسفر کارت، انتقال عادی، موبایل و انترنت فعالیت میکند که شهروندان در داخل و خارج کشور میتوانند از این خدمات استفاده کنند.

از سوی دیگر آزرخش حافظی رئیس اتحادیه نفت و گاز، و همچنان رئیس روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع کشور گفت؛ مردم در داخل کشور پول خود را در داخل بالشت خود نگهداری میکنند که درصورت اگر انان سرمایه گذاری کنند میتواند سبب رشد اقتصاد در داخل کشور شود.

حافظی گفت؛ باید حکومت و سکتور خصوصی چرخه تولیدات را در داخل کشور فعال کنند و ان زمانی است که اقتصاد کشور نیز رشد خواهد کرد.او افزود؛ تنها جوانان با استعداد و کارا میتواند چرخه تولیدات را فعال کنند.

حافظی بیان داشت؛ اتاق تجارت و صنایع در سال جاری محصولات داخلی را به فروش رسانده نتوانسته است و در سال آینده در این اتاق انتخابات برگذار میشود که امید است افراد کارا به این نهاد راه پیدا کنند.

 

تضمین سرمایه در کشور وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد