تطبیق-دو-پروژه-زیر-بنایی-در-ولایت-بلخ

هند، دو پروژه زیربنایی( سفالت جاده میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی و ساخت میدان کرکت) را به ارزش مجموعی ۴ میلیون دالر در ولایت بلخ تطبیق می کند.

به گزارش افغان نیوز: وینی کمار، سفیر هند در افغانستان؛ کار ساخت دو پروژه زیربنایی( سفالت جاده میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی و ساخت میدان کرکت) را به ارزش مجموعی 4 میلیون دالر در ولایت بلخ افتتاح و از ادامه همکاری کشورش با مردم و دولت افغانستان اطمینان داد.

پروژه اول عبارت از جاده فرودگاه بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی در شهر مزار شریف می باشد که با طول دو کیلو متر و عرض 40 متر اسفالت می شود. هزینۀ این پروژه سه میلیون دالر در نظر گرفته شده که از سوی کشور هند پرداخت می شود.

پروژه دوم عبارت از اعمار میدان بزرگ ورزشی کرکت به هزینۀ یک میلیون دالر می باشد که در زیربنای ۴۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

خالق‌داد نوری، مسوول بخش کرکت در زون شمال و شمال شرق کشور می‌گوید: این میدان ورزشی گنجایش پذیرش ۲۰ هزار تماشاچی را در یک وقت خواهد داشت.

قابل ذکر است که هند از جمله کشورهای می باشد که طی ۱۷ سال گذشته پروژه‌های بزرگی را در بخش‌های گوناگون توسعه‌ای در افغانستان تطبیق و عملی کرده است.

تطبیق دو پروژه زیر بنایی در ولایت بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد