تفاهمنامه-همکاری-میان-افغانستان-و-چین-به-امضا-رسید

امروز چهار شنبه(۱۴، قوس) تفاهمنامه همکاری طی یک جلسه میان وزارت صنعت و تجارت افغانستان و اداره تنظیم بازار چین، به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: این جلسه میان هیات افغانی از سکتور عامه و سکتور خصوصی تحت ریاست کامله صدیقی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و هیات چینایی تحت ریاست وزیر اداره تنظیم بازار آن کشور دایر شد.

در این جلسه روی تجارت، تحکیم روابط نزدیک و همکاری بین وزارت صنعت و تجارت افغانستان و طرف چینی بحث گردید تا بهتر از گذشته به فعالیت کنند.

کامله صدیقی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه، افزایش همکاری های دو جانبه میان دو کشور می باشد. زیرا همکاری میان چین و افغانستان میتواند سبب رشد صنعت و زمینه کار در افغانستان گردد تا جوانان بیکار نیز صاحب شغل شوند.

 ژانگ مائو، وزیر اداره تنظیم بازار چین گفت: چین و افغانستان دو کشور دوست می باشند و میتوانند در بخش های مختلف همکاری کنند. بنابراین براساس امضای این تفاهمنانه، سرمایه گذاران چینی در سکتور تشبثات کوچک در افغانستان سرمایه گذاری خواهند کرد. زیرا کشور چین میخواهد در زمینه سرمایه گزاری در سکتور تشبثات کوچک با افغانستان همکاری نماید.

وی افزود؛ افغانستان در سال گذشته بیش از یک ملیارد دالر تبادله تجارتی داشته است و در سه سال گذشته همکاری با افغانستان رو به رشد بوده است.

این درحالی است که در ساحه تجارت و سرمایه گذاری، چین کشوریست که با توجه به جمعیت و رشد اقتصادی بالا به هر نوع منبع طبیعی و اقتصادی نیاز دارد و این کشور سعی می کند که در ساحه انکشاف معادن نیر در افغانستان فعال باشد.

تفاهمنامه همکاری میان افغانستان و چین به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد