تقویت-روابط-تجاری-چین-و-افغانستان-از-طریق-ازبکستان

رییس جمهور ازبکستان در دیدار با رییس جمهور غنی گفت که اکنون یک دیدگاه بزرگ اقتصادی موجود می باشد و روابط تجاری چین و افغانستان از طریق ازبکستان تقویت مزید خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دیدار با میرضیایف، رییس جمهور ازبکستان در مورد تقویت مناسبات میان دو کشور و موضوعات منطقه یی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در شهر چینگداو جمهوری مردم چین انجام شد، رئیس جمهور ازبکستان به نمایندگی از کشور و مردمش اضافه کرد که با تحقق پروسۀ صلح نه تنها اینکه ازبکستان با افغان ها کمک می کند بلکه کشورهای دوست و بین المللی را نیز تشویق می نماید تا افغان ها را در موفقیت این پروسه کمک نمایند.

دوجانب در مورد همکاری های تجارتی و اقتصادی گفتند که اکنون یک دیدگاه بزرگ اقتصادی موجود می باشد و روابط تجاری چین و افغانستان از طریق ازبکستان تقویت مزید خواهد یافت.

در این دیدار میان دو طرف درخصوص آغاز کار پروژه های زیربنایی مانند شبکه های انرژی برق و خط آهن، بحث های تفصیلی صورت گرفت و فیصله شد که تیم های تخنیکی دو کشور به زودی نشست های کاری خویش را برگزار نمایند.

قابل ذکر است که رییس جمهور غنی روز گذشته در راس یک هئیت عالی رتبه دولتی به منظور اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های برای یک سفر دو روزه عازم کشور چین شد.

تقویت روابط تجاری چین و افغانستان از طریق ازبکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد