تلاش‌ها-برای-استخدام-استادان-مسلکی-در-دانشگاه‌ها-جریان-دارد

مقام‌های حکومت سرپرست در آغاز سال تعلیمی و تحصیلی می‌گویند که امارت اسلامی در تلاش است تا استادان مسلکی و با تجربه را در دانشگاه‌ها و مکاتب استخدام نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی امروز ( شنبه، ۵ حمل) در آغاز سال تحصیلی گفت که امارت اسلامی موظف است تا علما و استادان مسلکی را در جامعه تحویل دهد تا پاسخگوی نیازهای دنیوی مردم باشد.
ندیم افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا استادان مسلکی و با تجربه را در دانشگاه‌ها استخدام نمایند تا در آینده داکتران و انجنیران مسلکی از دانشگاه‌ها فارغ شوند.
به گفته ندیم کسانی که انستیتوت دو ساله را تکمیل کرده باشد می‌تواند شامل امتحان رقابتی برای دوره لیسانس شده و پس از آن، بدون یک سال تنزیل ادامه‌ای تحصیل دهند.
غلام حیدر شهامت، رییس تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گوید که امارت اسلامی در تلاش است تا نصاب تعلیمی و تحصیلی را با معیار‌های جهانی آماده نماید. او افزود که کار روی نصاب تعلیمی و تحصیلی جریان دارد.
سال تعلیمی و تحصیلی در کشور در حالی آغاز می‌شود که امسال نیز همانند سال گذشته، دروازه مکاتب به وروی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود باقی مانده است. هم‌چنان به دانشجویان دختر نیز اجازه رفتن به دانشگاه‌ها تا کنون داده نشده است.
عاطفه بهار حبیبی، یکی از دانش‌آموزان می‌گوید که امارت اسلامی بر خلاف وعده‌های شان تا هنوز دروازه مکاتب را به روی دختران بازگشایی نکرده است و این بزرگترین نگرانی و ناامیدی برای دختران دانش‌آموز است.
زهرا احمدی یکی دیگر از دانش‌آموزان در کابل نیز می‌گوید که دو سال از مسدود شدن دروازه مکاتب به روی دختران می‌گذرد اما؛ امارت اسلامی تا کنون هیچ کاری عملی برای بازگشای آن انجام نداده است.
آنان از امارت اسلامی خواهان بازگشایی دروازه مکاتب به روی دختران شد و می‌گویند که باید اجازه آموزش و تحصیل به دختران همانند پسران بدن تفکیک جنسیتی داده شود.
عبدالحمید محمودی، آگاه مسایل سیاسی و استاد دانشگاه می‌گوید که محرومیت دختران از آموزش، نظام آموزشی ابتدایی و عالی را با چالش‌های بیش‌تر روبه‌رو می‌کند.
محمودی افزود که خواست جامعه جهانی و تمام مردم افغانستان همین است که باید زمینه آموزش برای زنان و مردان یکسان فراهم شود.
او از حکومت سرپرست خواستار پایان محرومیت دختران از آموزش شده و می‌گوید که امارت اسلامی نباید بگذارد کشور بدون آموزش و تحصیل به سمت تاریکی برود.
این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی هموراه تاکید کرده که مخالف آموزش دختران نبوده و رای‌زنی‌ها درباره‌ ایجاد میکانیزم مشخصی برای بازگشایی مکاتب دخترانه جریان دارد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

تلاش‌ها برای استخدام استادان مسلکی در دانشگاه‌ها جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد