نشست-کوپ-؛-وزارت-خارجه-خواستار-کمک-شد

وزارت خارجه امارت اسلامی از کشورهای اشتراک‌کننده نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر خواسته که تا برقراری ثبات اقتصادی در افغانستان، کمک کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۵ عقرب) با نشر پیامی گفته است که افغانستان امسال بیش از دو میلیارد دالر از تغییرات اقلیمی آسیب دیده است.

وزارت خارجه افزوده است: «اثرات تغییر اقلیمی مرزهای سیاسی را نمی‌شناسد؛ بنابراین راه‌حل‌ها نیز باید مستقل از ملاحظات سیاسی باشند».

با این حال، نمایند‌گانی نزدیک به ۲۰۰ کشور اجلاس آب‌و‌هوای سازمان ملل متحد را با توافقی برای بحث در مورد پرداخت غرامت به کشورهای فقیر آغاز کرده‌اند.

نمایند‌گان کشور‌های جهان روز گذشته (یک‌شنبه، 15 عقرب) برای نخستین بار از زمان آغاز مذاکرات آب‌و‌هوا، این موضوع بحث‌برانگیز را در دستور کار‌شان قرار داده‌اند.

این توافق لحن سازنده‌ای را برای نشست کوپ ۲۷ در شهر تفریحی و ساحلی شرم‌الشیخ ایجاد کرده است.

قرار گرفتن موضوع پرداخت غرامت در دستور کار نشست کوپ ۲۷، به دلیل افزایش فشار‌ها از سوی کشور‌های فقیر برای رسیدگی به عواقب فجایع جوی بوده است.

این در حالی است که در نشست کوپ ۲۶ کشورهای پردرامد، از جمله ایالات ‌متحده و اتحادیه اروپا، پیشنهاد یک نهاد تامین مالی ضرر و زیان را رد کرده بودند.

بیش از یک دهه است که کشورهای ثروت‌مند بحث‌های رسمی در مورد آن‌چه به‌عنوان ضرر و زیان شناخته می‌شود را رد کرده‌اند.

نشست کوپ - 27؛ وزارت خارجه خواستار کمک شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد