تلاش‌ها-برای-حکومت-الکترونیکی

تفاهم‌نامه سه جانبه جمع‌آوری عواید مالیاتی و شناسنامه‌های برقی به صورت الکترونیکی میان وزارت مالیه، اداره ملی احصاییه و بانک مرکزی به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز؛ این تفاهم‌نامه سه جانبه روز گذشته (سه‌شنبه، ۳ عقرب) به هدف الکترونیکی سازی پروسه جمع‌آوری عواید شناسنامه‌های برقی و جمع آوری مالیات به امضاء رسید.

فقیر محمد زیار، سرپرست اداره ملی احصاییه و معلومات گفت که این تفاهم‌نامه در ده ماده ترتیب شده که برمبنای آن وزارت مالیه ضمن ایجاد تسهیلات لازم، زمینه استفاده از سیستم معلوماتی و مدیریتی عواید(RMIS)را برای کارمندان اداره ملی احصاییه و معلومات فراهم می‌کند. او گفت که بانک مرکزی نظارت از تعرفه‌ها نموده و آویزها را فراهم می‌سازد.

زیار افزود که بر اساس این تفاهمنامه اداره ملی احصاییه و معلومات با فراهم سازی سهولت‌های لازم و روند جمع آوری عواید، تعرفه‌ها را مطابق سیستم (RMIS) تنظیم و مدیریت می‌کند.

او تاکید کرد که طبق این تفاهم‌نامه بانک مرکزی تمام عواید را به زودترین فرصت به حساب اداره ملی احصاییه و معلومات انتقال داده و اطلاعات مورد نیاز را همه روزه با نهادهای که شامل این تفاهم‌نامه می‌باشند، شریک می‌نماید.

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گویند که مدت اعتبار این تفاهم‌نامه یک سال بوده و در صورت نیاز این تفاهم‌نامه تمدید خواهد شد.

ملا هدایت الله بدری، سرپرست وزارت مالیه در این نشست گفت که تامین شفافیت و عرضه خدمات معیاری از اولویت‌های مهم نظام کنونی است. او افزود که در این راستا تفاهم‌نامه سه جانبه به هدف الکترونیکی سازی روند جمع‌آوری عواید شناسنامه‌های برقی و مالیات به امضا رسیده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

تلاش‌ها برای حکومت الکترونیکی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد