تلاش‌ها-برای-کوتاه-سازی-پروسه‌های-مغلق-اداری

مسوولان اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گویند که در ۱۱ ماه گذشته، ۳۰۴ پروسه مغلق و پیچیده در ارگان‌های دولتی ساده سازی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالحنان عارف الله، رییس اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز (یک‌شنبه، ۲۸ حوت) در جریان امضای تفام‌نامه‌های تطبیقی پروسه ساده سازی گفت که امارت اسلامی در ۱۱ ماه گذشته، ۳۰۴ پروسه مغلق و زمانگیر را در وزارت‌ خانه‌ها و ادارات دولتی کوتاه و ساده نموده است. 

عارف‌الله افزود که هدف از پروسه‌های ساده سازی در وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های دولتی رسیدگی به مشکلات مردم، جلوگیری از فساد اداری و عرضه خدمات سریع و شفاف به شهروندان کشور می‌باشد. 

ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی در این برنامه گفت که هدف اساسی حکومت سرپرست خدمت به مردم است و با پروسه‌های ساده سازی در ارگان‌های دولتی، مشکلات اساسی شهروندان حل خواهد شد. 

ندیم تاکید کرد که با ساده سازی پروسه‌ها در ارگان‌های دولتی فساد اداری از بین می‌رود و از تمام مسوولان ارگان‌های دولتی خواست که در این پروسه کمک و همکاری نماید. 

عبدالحسیب حامد، معین وزارت تحصیلات عالی در جریان امضای تفام‌نامه‌ها گفت که در گذشته، پروسه طی مراحل اخذ دیپلوم از دانشگاه‌ها نزدیک به یک ماه طول می‌کشید اما؛ با ساده سازی این روند در مدت ۲ الی ۳ روز دانشجویان می‌توانند دیپلوم شان را دریافت نمایند. 

غلام حیدر شهامت، رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این برنامه گفت که در حکومت پیشین مانع اصلی اصلاحات، موجودیت فساد در اداره‌های دولتی بود اما؛ با حاکمیت دوباره امارت اسلامی در افغانستان فساد ادارای از بین رفته و روند اصلاحات سرعت یافته است. 

این تفاهم‌نامه‌ها بین اداره اصلاحات اداری و خدماتی ملکی، وزارت تحصیلات عالی و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به امضاء رسید. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

تلاش‌ها برای کوتاه سازی پروسه‌های مغلق اداری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد