تلاش‌‌ها-برای-بهبوی-وضعیت-سیستم‌های-آب-یاری

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز چهار شنبه(۲۴، میزان) در چهارمین جلسه " کمیته اجرایوی حفظ و مراقبت شورای وزیران" در قصر سپیدار گفت که برای بهبوی وضعیت حفظ و مراقبت سیستم‌های آب یاری و بلندبردن سطح آگاهی مردم باید تلاش صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه کشور آمده است که در این جلسه، وحیدالله صالحی، نماینده وزارت زراعت با ارایه گزارشی در مورد وضعیت موجود حفظ و مراقبت کانال‌ها و تاسیسات آب یاری، مشکلات و چالش‌ها، وظایف انجمن‌های آب یاری در امور حفظ و مراقبت، فواید حفظ و مراقبت، طرح حفظ و مراقبت توسط ادارات دولتی و مراقبت پروسه‌های حفظ ارایه کرده و طرح پیشنهادی‌شان را جهت بهبوی وضعیت حفظ و مراقبت سیستم‌های آب یاری بلندبردن سطح آگاهی مردم در این مورد بیان داشتند.

نماینده وزارت معارف در مورد حفظ و مراقبت مکاتب در افغانستان، راه‌حل‌ها، و نیازمندی‌های وزارت در این مورد گزارش ارایه کرده و گفت که نیازمندی در قسمت حفظ و مراقبت مکاتب در افغانستان بیشتر از هر اداره دیگر وجود دارد.

وی افزود: وزارت معارف پلان های گسترده ای در قسمت ترمیم و باز سازی تعمیر مکاتب در کابل و ولایات روی دست دارد.

در همین حال، نماینده وزارت ترانسپورت در مورد برنامه‌های شان در قسمت حفظ و مراقبت سرک‌ها، کارکردهای انجام شده و نیز از چالش‌هایی که وجود دارد صحبت کرده و گفت که طبق مقرره که ترتیب شده ما تا چند سال آینده در قسمت حفظ و مراقبت‌های جاده‌ها متکی به خود می‌شویم.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ضمن قدردانی از حضور اعضای حاضر در جلسه در مورد جدی گرفتن حق‌العبور موترها، و ترازوهای دیجتلی برای وزن و کنترل موترها تاکید کرد و گفت که در قسمت حفظ و مراقبت، برنامه و پلان جدی سنجیده شود.

رییس اجرایه کشور هدایت دادند که جلسه بعدی باید زود تر گرفته شود و در این فاصله جلسه کوچیرها با وزارت ترانسپورت جلسه بگیرد و در مورد طرح‌ها بحث مفصل صورت بگیرد تا در جلسه بعدی در مورد عملی ساختنش تصمیم گرفته شود.

تلاش‌‌ها برای بهبوی وضعیت سیستم‌های آب یاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد