تمام-شهروندان-کابل-شاهد-انرژی-آفتابی-خواهند-بود

ریاست عمومی شرکت برشنا بیان میدارد که کابل تا شش ماه آینده شاهد برق آفتابی و چراغ های کم مصرف انرژی خواهند بود.

ریاست عمومی د افغانستان برشنا شرکت بیان میدارد که با پیاده ساختن برنامه های کوتاه مدت این ریاست با همکاری ادارات مربوطه خصوصا وزارت انرژی و آب کشور، تمام شهروندان کابل درتولید برق خود کفا شده و از انرژی آفتابی استفاده خواهندکردند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی د فغانستان برشنا امروز چهارشنبه (11 – اسد)، طی محفل معرفی رییس عمومی اجرائیوی جدیدالتقرری د افغانستان برشنا شرکت با همکاری وزارت انرژی و آب کشور بیان داشتند؛ مشکلات انرژی افغانستان تازه نبوده و ازدیر به این طرف با نبود امنیت در سرتاسر کشورمردم از نداشتن برق رنج می برند.

با این حال امان الله غالب رییس عمومی جدیدالتقرر د افغانستان برشنا شرکت میگوید:« 80 درصد برق افغانستان وارداتی است و 20 فیصد از منابع انرژی داخلی بوده و مورد استفاده قرار دارد».

آقای غالب افزود، پرچوی های کنونی برق و مشکلات مردم از عدم امنیت درسکتور انرژی درسرتاسر کشور بوده و اکنون شرکت برشنا تمرکز روی امنیت انرژی برق دارد. اوگفت پلان های کوتاه مدت این شرکت خود کفایی شهروندان درعرصه تولید انرژی برق آفتابی بوده که با مرفوع ساختن نیازهای شان، برق اضافه شان، به فابریکه های صنعتی تخصیص داده خواهد شد.

رییس عمومی د افغانستان برشنا شرکت خاطر نشان ساخت، ساخت پروژه 100 میگا وایت در کنار بند نغلو با امضای تفاهمنامه همرای بانک انکشاف آسیایی تا اخر سال 2018 به ظرفیت 20 میگاوات کار عملی این پروژه به اکمال خواهد رسید.

از سوی هم علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان نقش انرژی را در رشد و توسعه اقتصاد جامعه، عرضه خدماتی و سیاست های داخلی و امنیتی موثرخوانده ابرازداشت؛ سکتورهای انرژی و سرماه گذاران داخلی سکتورانرژی برق از اولویت های دولت افغانستان شمرده شده و باید حکومت و شورای ملی از این سکتور استقبال کرده و حمایت نمایند.

آقای عثمانی روی بخش های اجرائیوی و کیفیت پروژه تاکید کرده گفته است که با توجه به میزان بودجه  که شرکت روی این بخش ها تخصیص داده است توجه جدی صورت گیرد.

وی گفت؛ قراردادهای گذشته شرکت برشنا و وزارت انرژی کشور با کشورهای طرف قرار داد یکطرفه بوده است از این رو ضرر بیشتری متوجه شرکت برشنا میشد. اوگفت، بحث وابستگی متقابل در ماه نوامبر با کشور جاپان از سوی وزارت انرژی و آب کشور، درمورد افزایش قیمت برق بصورت منطقی، مطرح شد.

قابل ذکر است که ریاست عمومی برشنا شرکت مشکلات کنونی برق را درشهر کابل افزایش شهروندان، شهرک ها و ظرفیت پایین برق میخواند.

این درحالی است که ریاست عمومی برشنا شرکت با همکاری وزارت انرژی و آب افغانستان روی همکاری مشترک شان در سکتور انرژی برق کشور تاکید ورزیده  بیان داشتند؛ مشکلات برق شهروندان کابل به زودترین وقت با ایجاد یک سیستم جدید دربخش های مالی وخدماتی سکتورانرژی، رفع خواهند شد.

تمام شهروندان کابل شاهد انرژی آفتابی خواهند بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد