تمایل-شرکت‌های-اوکراینی-به-سرمایه‌گذاری-در-بخش-خط-آهن-افغانستان

شرکت‌های خصوصی اوکراین در دیدار با مقام‌های امارت اسلامی طالبان ابراز تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش خط آهن افغانستان کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت فوایدعامه امارت اسلامی طالبان می‌گوید که ملا بخت‌الرحمن شرافت، معین مالی و اداری اداره خط آهن افغانستان، روز چهارشنبه( ۱۳ دلو)با نمایندگان شرکت‌‌های خصوصی خط آهن اوکراین دیدار و گفتگو کرده‌است.

ملا بخت‌الرحمن شرافت در این دیدار گفته‌است که شرایط برای سرمایه‌گذاری و توسعه در افغانستان مساعد بوده و خواهان همکاری همه‌جانبه در توسعه و بازسازی افغانستان شده‌است.

نمایندگان شرکت‌های خصوصی خط آهن اوکراین در این دیدار گفته‌اند که علاقمند و آماده سرمایه‌گذاری در بخش خط آهن افغانستان هستند. این شرکت‌ها گفته اند که برای آغاز می‌خواهند در عرصه خط آهن با حکومت طالبان همکاری کنند.

پیش از این در حکومت اشرف غنی خط آهن خواف – هرات از ایران به مرز تورغندی ولایت هرات وصل شد که پس از انتقال یک محموله بازرگانی به دلایل نامعلومی متوقف شده‌است.

این در حالی است که برای نخسیتن بار نزدیک به ۴۰ سال پیش، خط آهن از ترکمنستان به طول دو کیلومتر به داخل افغانستان تمدید و ایستگاه خط آهن تورغندی در داخل کشور ساخته شد اموال بازرگانی ترکمنستان تا ایستگاه خط آهن تورغندی انتقال می‌یافت.

تمایل شرکت‌های اوکراینی به سرمایه‌گذاری در بخش خط آهن افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد