تمایل-طالبان-به-سرمایه‌گذاری-ایران-روی-معادن-افغانستان

معاون وزارت صنعت و معدن ایران گفته که امارت اسلامی مایل است که شرکت‌های ایرانی در بخش معادن افغانستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ رضا محتشمی پور، معاون وزارت صنعت و معدن ایران پس از پایان سفر دو روزه خود به کابل، روز گذشته این مطلب را اظهار کرده است.

محتشمی‌پور گفته است: «در این سفر در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران- کابل باشد، گفتگوهای خوبی انجام شد».

محتشمی پور اما؛  افزوده که شرکت‌های ایرانی به دلایل امنیتی با سرمایه گذاری در افغانستان با احتیاط برخورد می‌کنند.

محتشمی‌پور تاکید کرده است که توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید امکانات و زیرساخت‌های سرمایه گذاری در این کشور فراهم شود.

حسین سلیمی، رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان در مورد سفر معاون وزیر معادن ایران به افغانستان گفته است که سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در افغانستان می‌تواند« نوید خوبی برای بخش خصوصی باشد».

پیش از این مقام‌های ایران در دیدار با مقام‌های امارت اسلامی از علاقمندی ایران به سرمایه گذاری در سکتور زراعت خبر داده بودند.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی پس از تسلط بر افغانستان همواره  سرمایه‌گذاران خارجی در افغانستان تاکید کرده و گفته‌اند که امنیت برای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد است.

تمایل طالبان به سرمایه‌گذاری ایران روی معادن افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد