تنها-در-هلمند-حدود-یک-تریلیون-مواد-معدنی-وجود-دارد

اریک پرنس، یک ملیاردر امریکایی اظهار داشته است که تنها در ولایت هلمند در جنوب افغانستان حدود یک تریلیون مواد معدنی وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: اریک پرنس، یک ملیاردر امریکایی برنامه دارد تا در بخش استخراج معادن افغانستان از جمله یورانیوم سرمایه‌گذاری و جنگ امریکا در افغانستان را خصوصی کند.

این غول سرمایۀ امریکا برنامه دارد تا معادن یورانیوم، مگنزیت و لیتیم و برخی از عناصر کم‌یاب برای ساخت اسلحه و تجهیزات برقی را در افغانستان استخراج کند.

آقای پرنس گفته‌است که تنها در ولایت هلمند در جنوب افغانستان حدود یک تریلیون مواد معدنی وجود دارد اما این طرح او با مخالفت ادارۀ استخبارات امریکا و مک ماستر مشاور امنیت ملی آن کشور روبه‌رو شده‌است.

اما این تنها برنامۀ رییس شرکت امنیتی Frontier Services Group  نیست، چنان‌چه او در همین طرح هفتۀ گذشته برنامه‌اش را در کمیتۀ استخبارات مجلس نماینده‌گان امریکا با جزئیات در مورد خصوصی‌سازی جنگ امریکا در افغانستان نیز پیش‌کش کرده‌است.

به گفتۀ Buzzfeed او بیش از یک و نیم دهه جنگ امریکا در افغانستان را دلیل کشته‌شدن ۲۴۰۰ نفر و زخمی‌شدن حدود ۲۰ هزار امریکایی عنوان کرده و روی‌کرد کنونی جنگی امریکا را زمینه‌ساز صدمۀ مالی و جانی برای آن کشور گفته‌است.

گفته می‌شود این ملیاردر امریکایی از افراد بانفوذ در کاخ سفید و دوست استیفن بنن مشاور پیشین امنیت ملی رییس جمهور امریکا و خواهرش بتسی دیوس، وزیر معارف دولت دونالد ترامپ است.

این در حالی‌ست که قبلا موضوع خصوصی‌شدن جنگ افغانستان واکنش‌هایی، از جمله عکس‌العمل برخی از نماینده‌گان مجلس را در پی داشت.

تنها در هلمند حدود یک تریلیون مواد معدنی وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد