تهدابگذاری-دیوار-محافظتی-در-برابر-سیلابها-در-بدخشان

مراسم تهدابگذاری یک دیوار محافظتی در برابر سیلابها که حکومت آلمان این پروژه را به مصرف مجموعی ۱۳۶،۸۴ میلیون افغانی تمویل می نماید، در ولسوالی فیض آباد ولایت بدخشان برگزار گردید.

به گزارش افغان نیوز: فیصل بیگزاد گفت: امیدوارم که این پروژه ها شهروندان را آگاه خواهد ساخت که حکومت شان از آنها مراقبت می کند. ما از حکومت آلمان به خاطر همکاری برجسته و این پروژۀ حیاتی سپاسگذار هستیم.

رفیع بهمن، رئیس آن صندوق در بدخشان گفت: “اعمار دیوارهای محافظتی خسارات ناشی از سیلابها را که به سیستمهای آبیاری وارد می شود به گونۀ قابل ملاحظه جلوگیری می کند. این دیوارها در بهبود انکشاف اجتماعی-اقتصادی مناطق محلی کمک خواهد کرد. تطبیق چنین پروژه ها همچنان ظرفیت تخنیکی انجینران ما را افزایش می بخشد”.

دیوارهای محافظتی اماکن رهایشی، زمینهای زراعتی و سرک میان فیض آباد و تالقان را در برابر سیلابها محافظت خواهد کرد و بیش از ۵۰٬۰۰۰ تن اهالی منطقه مستقیماً از اعمار این دیوار مستفید خواهند شد.

طول مجموعی دیوارهای محافظتی به ۱٬۸ کیلومتر می رسد که نیازمندیهای منطقه یی را مرفوع ساخته و حدود ۱٬۵۰۰ جریب (۳۰۰ هکتار) زمین را تحت پوشش قرار می دهد.

گفتنی است که صندوق وجهی مذکور انجینرانی را که در ادارۀ حوزه فرعی دریای کوکچه کار میکنند آموزش می دهد تا آنها بتوانند در آینده پرژه های مشابه را مستقلانه پیاده نمایند.

تهدابگذاری دیوار محافظتی در برابر سیلابها در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد