توافق-دهلی‌نو-و-اسلام‌آباد-بر-سر-انتقال-۵۰هزار-تن-گندم-به-افغانستان

«تایمز اف اندیا» گزارش داده است که هند و پاکستان بر سر انتقال ۵۰ تن گندم اهداشده دهلی‌نو به افغانستان از طریق راه زمینی عطاری-واگه پاکستان به توافق رسیده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ در گزارش روز یک‌شنبه(سوم دلو) این رسانه آمده است که قرار است این محموله از طریق هزاران موتر باربری در اوایل ماه فبروزی به افغانستان فرستاده شود.

به گفته این رسانه، اولین محموله کمکی این گندم قرار است در هفته دوم ماه آینده میلادی به افغانستن فرستاد شود.

هند حدود دو ماه پیش در پی بحران خشک‌سالی و گرسنه‌گی در افغانستان ۵۰ هزار تن گندم به افغانستان کمک کرد؛ اما به دلیل اختلافات میان هند و پاکستان زمینه انتقال این گندم به کشور مساعد نشد.

بر اساس تفاهم دو کشور، موترهای باربری زیر نظر برنامه جهانی غذای سازمان ملل WFP))، گندم اهداشده هند را از طریق گذرگاه مرزی تورخم به افغانستان منتقل خواهند کرد.

پاکستان در چند دهه گذشته به ندرت تسهیلات ترانزیتی برای کمک‌های هند به افغانستان را فراهم کرده است. در سال ۲۰۰۲، زمانی که افغانستان با بحران انسانی مشابهی مواجه شده بود، پاکستان پیشنهاد مشابه هند را رد کرده بود.

هند و پاکستان در حالی روی انتقال کمک هند از مسیر زمینی این کشور توافق کرده‌اند که اختلافات دیرینه این دو کشور سبب تأخیر دو ماهه در انتقال این کمک‌ها شده بود.

توافق دهلی‌نو و اسلام‌آباد بر سر انتقال ۵۰هزار تن گندم به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد