مجمع تجارتی افغانستان و قرقیزستان با حضور نمایندگان نهادهای حکومتی، اتاقهای تجارت و سرمایهگذاری و فعالان بخش خصوصی دو کشور در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان، برگزار شد.
به گزارش افغان نیوز: در این نشست، مولوی عبدالشکور حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در بیشکک، بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید کرد و گفت نمایندگی سیاسی افغانستان به تلاشهای خود برای تقویت همکاریهای تجاری، تسهیل ارتباط میان بازرگانان و حمایت از ابتکارات مشترک اقتصادی ادامه خواهد داد.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، شرکتکنندگان در این مجمع راههای افزایش حجم مبادلات تجاری، توسعه سرمایهگذاری، رفع موانع بازرگانی و ایجاد بستر مناسب برای همکاریهای بخش خصوصی را مورد بررسی قرار دادند.
در پایان این نشست، توافقنامهای برای ایجاد شورای تجاری افغانستان و قرقیزستان به امضا رسید.
هدف از ایجاد این شورا، تقویت ارتباط مستقیم میان تاجران دو کشور، هماهنگی در اجرای ابتکارات مشترک، توسعه همکاریهای اقتصادی و حمایت از پروژههای سرمایهگذاری و تجاری عنوان شده است.
برگزاری این مجمع در راستای تلاشهای دو کشور برای گسترش همکاریهای اقتصادی و افزایش نقش بخش خصوصی در توسعه روابط دوجانبه ارزیابی میشود.





پیام ها