توزیع-مواد-خوراکی-برای-خانواده‌های-شهدای-غرب-کابل

بنیاد خیریه "سعادت بانو" برای خانواده های شهدای حمله تروریتسی اخیر در شفاخانه صد بستر نسایی ولادی غرب کابل و شماری از خانواده‌های فقیر و بی سرپرست مواد خوراکی توزیع نمود.

به گزارش افغان نیوز: شهلا سعادت، رئیس بنیاد خیریه "سعادت بانو" امروز شنبه( 10، جوزا ) به آژانس افغان نیوز گفت که این کمک ها شامل یک بوری آرد، یک بوری برنج، روغن، لوبیا، شکر، چای و نمک می‌باشد.

بانو سعادت بیان کرد، بنیاد خیریه سعادت بانو از آغاز دورۀ قرنطین در کابل و افزایش شیوع بیماری کرونا توانسته است که برای 350 فامیل مستحق مواد اولیه خوراکی را توزیع کند و امروز نیز برای 100 خانواده بی بضاعت به شمول خانواده های قربانیان حملۀ تروریستی اخیر در شفاخانه نسایی ولادی غرب کابل کمک توزیع می‌کند.

وی افزود: این کمک ها ادامه دارد و بیشتر دست خانواده های را خواهیم گرفت که واقعا مستحق هستند و دست به تکدی گری نمی‌زنند.

رئیس بنیاد خیریه سعادت بانو از دیگر سرمایه گذاران خواست تا با آن عده از خانواده های که قادر به تهیه مواد غذایی بخصوص در این شرایط بحرانی نیستند، همکاری کنند.

خدیجه، فردی‌ که مورد کمک قرار گرفته، می‌گوید که پسر کارگر ندارد و اکثر اعضای خانواده وی را نیز زنان تشکیل می‌دهند و در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارد. از سوی هم، شوهر وی نیز معیوب است و توان کار کردند را ندارد.

این درحالی است که از آغاز شیوع بیماری کرونا در افغانستان بیش از دو ماه می‌گذرد و اکنون این ویروس در حال گسترش است و به همین دلیل حکومت پس از روز های عید، قیودات روز گشتی را نیز دوباره افزایش داده است. اما این عمل حکومت، خشم شماری از کارگران و شهروندانی را که از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی قرار گرفته اند، برانگیخته است.

در همین حال، برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرده که در سال روان میلادی احتمالا حدود 265 میلیون نفر در سرتاسر جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با گرسنگی حاد مواجه می‌شوند.

با این وجود، مسوولان وزارت صحت کشور اعلام کرده که شمار مجموعی واقعات ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان به 13 هزار و 659 واقعه افزایش یافته است.

توزیع مواد خوراکی برای خانواده‌های شهدای غرب کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد