توزیع-مواد-خوراکی-به-خانواده-بی‌بضاعت-در-کابل

کمیته آلمان برای کودکان افغان با توزیع مواد خوراکی، دستکم ۲۰۰ خانواده بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حاجی محمد عالم شهاب، رییس کمیته آلمان برای کودکان افغانستان، امروز یکشنبه( ۱۸، میزان ) به رسانه‌ها گفت که کمک‌های این کمیته از آغاز انتشار ویروس کرونا در افغانستان تا کنون ادامه داشته است.

وی افزود که این‌بار ۲۰۰ خانواده بی‌بضاعت تحت پوشش قرار گرفته و این کمک‌ها ادامه دارد و براساس سروی، خانواده‌های بی‌جا شده در ولایت‌ها نیز مستفید خواهند شد.

رییس کمیته آلمان برای کودکان افغانستان گفت که امروز برای خانواده‌های بی بضاعت مواد خوراکی از قبیل آرد، برنج، روغن، لوبیا، نخود، چای و شکر توزیع شده است.

در همین حال، عبدالمتین رحیم‌زی، ریس مهاجرین کابل گفت: تاکنون بیش از  یک هزار خانواده که به دلیل ناامنی‌ها از ولایت‌های کنذز، بغلان، تخار، بدخشان و سایر نقاط آواره شده بودند، دوباره به خانه‌های شان برگردانیده شده است.

رییس مهاجرین کابل تصریح کرد که نزدیک به ۱۶ هزار خانواده سروی شده و قرارست به زودترین فرصت به خانه‌های شان منتقل شوند.

به گفته وی؛ کشورهای قطر، چین، پاکستان و قزاقستان مواد خوراکی و پوشیدنی به شمول کمپل کمک کرده‌اند که از سوی اداره انکشاف ملی در کابل و ولایات برای مستحقین توزیع خواهد شد. همچنان تاکنون چندین نهاد و موسسات خارجی برای بی‌جا شدگان مواد خوراکی و پول نقد کمک کرده اند.

زمان گل یک تن از خانواده بی بضاعت از امارت اسلامی خواست که این کمک‌ها بسنده نیست؛ زیرا مردم شغل شان را از دست داده و در شرایط بدی اقتصادی قرار گرفته اند.

این در حالی است که فقر، بیکاری  و گرسنگی  در کشور باعث شده تا مردم به فروش اجناس و البسه خانه‌های شان روی آورده  و حتی کودکان شان را بفروشند.

توزیع مواد خوراکی به 200 خانواده بی‌بضاعت در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد