توزیع-مواد-غذایی-به-هزاران-خانواده-شهدا-در-ولایت

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که توزیع بسته های مواد خوراکی برای هزاران خانواده‌ای که فرزندان شان را در طول ۱۸ سال جنگ علیه گروه های تروریستی ازدست داده اند، آغاز شده و این روند به تمامی ولایات گسترش خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز پنج‌شنبه( 25، ثور ) به آژانس افغان نیوز گفت که این بسته های مواد خوراکی از قبیل آرد، برنج و روغن برای خانواده های اردوی ملی در سراسر کشور که طی 18 سال جنگ با گروه های تروریستی کشته شده اند، تا ختم ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

آقای امان، افزود: تاکنون برای هزاران خانوادۀ شهدای اردوی ملی در چهار زون کشور کمک صورت گرفته و این روند ادامه دارد. به گفته وی، بسته های مواد خوراکی بیشتر برای خانواده های مستحق توزیع خواهد شد.

وی از مقدار بودجه‌ای که برای خرید بسته های مواد خوراکی درنظر گرفته شده چیزی نگفت اما خاطر نشان کرد که این مقدار در حال تغییر است. به هر میزانی که کمک توزیع گردد، از سوی این وزارت تمویل خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که بسته های مواد خوراکی تاهنوز در 25 ولایت کشور توزیع شده و رهبری این وزارت رسیدگی به خانوا ده های شهدای راه آزادی را در اولویت قرار داده است.

او گفت که با فرا رسیده ماه مبارک رمضان و دوامدار شدن ایام قرنطینه در کشور، رهبری وزارت دفاع بزرگترین برنامه ای کمک رسانی را برای خانواده های شهدا در سراسر کشور آغاز کرده است.

خواستیم دیدگاه فرماندهان قول اردوی چهار زون را در این مورد داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگوی نشدند.

گفتنی است که تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این اواخر افزایش یافته اما آگاهان نظامی به این باور اند که ضعف در مدیریت بخش های امنیتی حکومت افغانستان است.

عیتق الله امرخیل، آگاه نظامی می‌گوید: تا زمانی که قوانین نظامی به ویژه قانون امور ذاتی بالای جنرالان تصویب نشود، تلفات نیروهای امنیتی همچنان رو به افزایش خواهد بود.

شایان ذکر است که طالبان در بیشتر از دو نیم ماه گذشته، پس از امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحده امریکا، تاکنون، سه هزارو 712 حملات هراس افگنی را انجام داده اند.

توزیع مواد غذایی به هزاران خانواده شهدا در 34 ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد