توزیع-نان-خشک-در-غرب-کابل؛-حکومت-توجه-ندارد

«بنیاد خیریه هزاره» با ایجاد نانوایی‌ و توزیع نان خشک در غرب کابل، می‌گوید که متاسفانه مسوولان امارت اسلامی هیچ‌گونه توجه جدی به نیازمندان ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله همتی، رئیس بنیاد خیریه هزاره، امروز پنج‌شنبه( 16، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در غرب کابل گفت که این نهاد برای بیش از 700 خانواده فقیر و بی‌بضاعت از آغاز فصل سرما تاکنون، نان خشک توزیع کرده است.

 آقای همتی افزود که اکنون دو تا نانوایی را به نام‌های تبسم 1 و تبسم 2 ایجاد کرده و براساس سروی که از سوی وکلای گذر صورت گرفته، روزانه برای 90 خانواده فقیر و بی‌بضاعت نان خشک توزیع می‌کند.

به گفته وی؛ نانوایی تبسم 1 توانسته است که حدود 400 خانواده را تحت پوشش قرار دهد و نانوایی تبسم 2 در نظر دارد برای 300 خانواده نان خشک توزیع کند. همچنان امروز برای 90 فامیل نان خشک توزیع خواهد شد.

از سوی هم، رجب علی فهمی، وکیل گذر ناحیه 18 با براز نگرانی گفت که غرب کابل پرجمعیت ترین ناحیه‌ پایتخت است اما متاسفانه مسوولان امارت اسلامی هیچ‌گونه توجه جدی به نیازمندان ندارند.

 وی تصریح کرد که با آمدن فصل زمستان برخی از خانواده‌ها حتی نان برای خوردن ندارند‌ حکومت باید در این شرایط دست نیازمندان را بگیرد تا از فاجعه بشری جلوگیری صورت گیرد.

 آقای فهمی از نهاد‌های داخلی و موسسات بین المللی خواست که به کمک‌های بشردوستانه شان ادامه دهند و از بحرانی بشری در افغانستان جلوگیری نمایند.

 در همین حال، محمد هاشم یک تن از خانواده بی‌بضاعت این کمک‌ها را کافی ندانسته و می‌گوید که کمک‌های نهاد‌های خیریه بسنده نیست.

 این درحالی است که پس از روی کار آمدن طالبان؛ سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی حقوق بشری در جهان همواره از وقوع فاجعه بشری در افغانستان هشدار می‌دهند.‎

توزیع نان خشک در غرب کابل؛ حکومت توجه ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد