توزیع-نمرات-رهایشی-به-متضررین-بند-«شاه-و-عروس»

والی کابل از افتتاح بند «شاه و عروس» و توزیع نمرات رهایشی برای متضررین آن خبر داده و می‌گوید که این بند ظرفیت تنظیم ۳۰ میلیون متر مکعب آب را در سال دارا است.

به گزارش افغان نیوز: محمد یعقوب حیدری، والی کابل، امروز دوشنبه( 3، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: 300 نمره رهایشی که یکی از بهترین شهرک‌ها در سطح کابل است، برای متضررین بند شاه عروس توزیع خواهد شد.

اقای حیدری افزود که اکنون 70 میلیارد متر مکعب آب افغانستان هدر می‌رود اما با آب گیری بند شاه عروس و سایر بندهای مشهور کشور، نیازمندی‌های بزرگ حل خواهد شد.

والی کابل گفت: بیش از 130 جریب زمین که در محوطه بند و اطراف آن قرار گرفته از سوی نهاد های ذیربط استملاک شده و برای متضررین پول نقد پرداخت می‌شود.

به گفته وی؛ شجاعت و مردانگی مردم شکردره کابل، کار ساده نیست؛ زیرا آنان تاریخ و قبرستان شان را قربانی منافع ملی کرده تا آب‌های کشور بهتر مدیریت شود.

از سوی هم، خان محمد تکل، رئیس اداه ملی تنظیم آب گفت که بند شاه و عروس 1.2 میگاوات برق و پنج میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تامین می کند. همچنان این بند ظرفیت تنظیم 30 میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.

وی افزود: با آب گیری این بند، سیلاب‌های موسمی کنترل و سه هزار و 500 جریب زمین زراعتی نیز آب یاری خواهد شد.

این درحالی است که از قرارداد ساخت بند شاه و عروس با یک شریک ایرانی، چندین سال می‌گذرد. حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، کار عملی این بند را در اوایل سال 1391 افتتاح کرد.

توزیع نمرات رهایشی به متضررین بند «شاه و عروس»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد