توزیع-کمک‌ها-در-فصل-زمستان؛-آخند-با-مسوولان-اوچا-گفتگو-کرد

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از دیدار محمدعباس آخند، سرپرست این وزارت با نمایندگان دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ساز ملل (اوچا) خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (یک‌شنبه، 10 جدی) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای آخند با خانم ماییس موهالا، مسوول بخش دسترسی به کمک‌های بشری دفتر هماهنگ‌کنند کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مورد توزیع کمک در فصل زمستان گفتگو کرده است.

در خبرنامه آمده است: در این نشست که نمایند‌گان مردم ولایت ارزگان نیز حضور داشتند دو طرف روی کمک‌رسانی برای آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی، نیازمندی‌های مردم در فصل سرما، زراعت، خشک سالی احتمالی و راه حل‌های مشکلات و چالش‌های کنونی در امر کمک‌رسانی گفتگو کرده‌اند.

طبق خبرنامه، در پایان این دیدار دو طرف بر هماهنگی بیشتر توزیع کمک‌های بشری  برای آسیب‌دیدگان احتمالی در فصل ‌سرما و سایر موضوعات در بخش مدیریت حوادث تاکید کردند.

این در حالی است که به تازگی دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرده که از آغاز سال جاری تا کنون، افغانستان ۱۸۸ میلیون دالر برای حمایت‌های بشردوستانه و کمک جهت به مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی دریافت کرده است.

اوچا روز گذشته (شنبه، 9 جدی) با نشر گزارشی گفته است که از آغاز سال جاری تا کنون، افغانستان ۵۳ میلیون دالر از صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل و ۱۳۵ میلیون دالر نیز از صندوق بشردوستانه افغانستان (AHF) برای حمایت و فعال کردن اقدامات بشردوستانه به‌شمول کمک به مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی و بحران‌های ناگهانی دریافت کرده است.

توزیع کمک‌ها در فصل زمستان؛ آخند با مسوولان اوچا گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد