توزیع-کمک‌های-آیت‌الله-سیستانی-در-غرب-کابل

دفتر آیت‌الله سیستانی در افغانستان به خانواده‌های شهدا و زخمیان رویداد مکتب سیدالشهداء در غرب کابل، بسته‌های مواد خوراکی و اسباب منزل توزیع کرد.

 

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعه تقلید شعیان در جهان، امروز( پنج‌شنبه، ۳۰ ثور) به هر خانواده‌‌یی شهدا و زخمیان رویداد مکتب سیدالشهداء در غرب کابل به ارزش ۸۰۰ دالر امریکایی مواد خوراکی و اسباب منزل توزیع کرد. 

آیت‌الله سیستانی در پیامی که توسط سید حیدر هاشمی، نماینده دفتر او در شمال کشور قرائت شد، گفت که " طی چند سال اخیر، جنایت‌های ضد بشری" زیادی در افغانستان صورت گرفته‌ است؛ اما "جنایت" مکتب سیدالشهدا که در هجدهم ثور در ماه مبارک رمضان رخ‌داد، کم نذیر" و المناک" است.

سیستانی در پیام خود تاکید کرد که در شرایط دشوار کنونی افغانستان که احتمال قدرت گرفتن گروه‌های تندرو افزایش یافته، همدلی و اتحاد میان شهروندان افغانستان یک نیاز اساسی است. 

در پیامی آقای سیستانی آمده است که حکومت افغانستان، رهبران سیاسی و دینی باید از از اقلیت‌های قومی و مذهبی  در این کشور حمایت کنند و برای تامین امنیت آنان اقدام‌های جدی را روی دست بگیرند. 

به گفته این عالم دین؛ کشورهای مسلمان و جامعه جهانی باید در شرایط سخت کنونی، مردم افغانستان را تنها نگذارند و مانع اقدام شوم گروه‌های افراط‌گرا شونند. 

سید حیدر هاشمی، نماینده دفتر آیت‌الله سیستانی گفت؛ کسانی که بر مکتب و دانش آموزان از آدرس دین حمله می‌کنند، خلاف ارزش‌های دین اسلام عمل کرده و از نام دین سو استفاد می‌کنند. 

هاشمی افزود که بسته‌های کمکی که شامل ۱۶ نوع کالا و مواد خوارکی می‌شود، به خانواده شهدا و زخمیان رویداد مکتب سیدالشهدا از طرف دفتر آیت‌الله سیستانی کمک می‌شود.

او گفت؛ قرار است که دفتر آیت‌الله سیستانی در ساخت اعمار ساختمان مکتب، سرویس بهداشتی و ایجاد یک مصلی نیز کمک کند. 

محمد علی واثق، عضو نظارت حوزه تعلیمی ناحیه سیزدم شهر کابل گفت که پیش از رویداد مکتب سیدالشهداء طرح‌های امنیتی برای تامین امنیت این مکتب با نهادهای امنیتی شریک شده بود. 

او گفت که هرچند متعلمین ناحیه سیزدهم کابل از رویداد مکتب سیدالشهدا آسیب‌های جدی روانی دیده‌اند؛ اما آنها با خون شان واضح کردند که با خشونت کسی یا گروهی نمی‌تواند مسیر معرفت را قطع کند. 

آقای واثق تاکید کرد که ما خواستار تامین امنیت در حوزه تعلیمی ناحیه سیزدهم شهر کابل هستیم و پس از تامین امنیت باید ساختمان‌ مکتب سیدا‌لشهداء ترمیم شود.

او گفت که اکنون ۲۹ باب مکتب دولتی و ۱۹۶ باب مکتب شخصی در حوزه تعلیمی ناحیه سیزدهم کابل برحال است اما با کمبود‌ معلم و ساختمان مواجه اند. 

این‌درحالی است که به تاریخ( ۱۸، ثور) در انفجار موتر بمب بر مکتب سیدالشهداء در غرب کابل، دست کم ۸۵ متعلم کشته و ۲۰۶ تن دیگر زخمی شدند‌.

توزیع کمک‌های آیت‌الله سیستانی در غرب کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد