توزیع-کمک‌های-نقدی-به-خانواده‌های-بی‌جا-شده-در-کابل

ریاست مهاجرین کابل با همکاری کمیساری عالی سازمان ملل متحدر در امور پناهندگان برای ۵۰ خانواده بی‌جا شده، کمک نقدی توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالمتین رحیم‌زی، رییس مهاجران ولایت کابل امروز ( چهار شنبه، 13 میزان) گفت که برای هر خانواده بی‌جا شده مبلغ ۷۰۰ دالر امریکای توزیع می‌شود و این خانواده‌ها بیشتر از ولسوالی سروبی کابل بی‌جا شده‌اند.

رحیم‌زی می‌گوید که امارت اسلامی در تلاش است تا برای خانواده‌های بی‌جا شده زمینه کار و اشتغال‌زای را فراهم نماید و از سازمان‌های بین‌المللی و موسسه‌های خیریه خواست که در این زمینه با حکومت سرپرست همکاری جدی نمایند.

او گفت: «امارت اسلامی بودجه کافی برای بازسازی کشور ندارد اما؛ ما تلاش داریم که نهاد‌های مددرسان داخلی و خارجی را تشویق کنیم تا کمک‌های خویش را در بدل کار به نیازمندان توزیع کنند».

به باور او این اقدام می‌تواند در مهار فقر و بیکاری در کشور مفید واقع تمام شود.

مسوولان کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان نیز می‌گویند که تا کنون 1 هزا و 500 خانواده بی‌جا شده داخلی در زون مرکز را شناسایی کرده و روند توزیع کمک‌های نقدی برای آنان ادامه دارد.
مسوول توزیع کمک‌های این نهاد می‌گوید که توزیع کمک‌های نقدی در چهار ولایت ۴ تکمیل شده و تنها دولایت دیگر باقی مانده که طی روزها و هفته‌های آینده توزیع خواهد شد.

این است که نهاد‌های مدد رسان بین المللی از تشدید بحران بشری در زمستان پیشرو هشدار داده اند.

آژانس افان نیوز- مهدی انصاری

توزیع کمک‌های نقدی به خانواده‌های بی‌جا شده در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد