توقف-پروازهای-شرکت-هوایی-کام‌ایر-به-پاکستان

پروازهای کابل – اسلام‌آباد شرکت هوایی کام‌ایر بر بنیاد فیصله حکومت پاکستان از دو روز به این سو متوقف شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شرکت هوایی خصوصی کام‌ایر اعلام کرده است که پاکستان از دو روز به این سو، پروازهای خطوط هوایی افغانستان به ویژه شرکت هوایی کام‌ایر به اسلام‌آباد را به حالت تعلیق در آورده است.

سلیمان عمر، مسوول بخش بازاریابی شرکت هوایی کام ایر به دویچه وله گفته است: «پاکستان اطلاعیه داده است که پروازها تا امر ثانی قطع است و شرکت‌های هوایی نمی‌توانند بین کابل و اسلام آباد پرواز داشته باشند. ما منتظر هستیم تا این محدودیت‌ها رفع گردند و ما پروازها را از سر بگیریم».

مسوول بخش بازاریابی شرکت هوایی کام‌ایر گفته است که پیش از این شرکت هوایی افغانستان هفته سه پرواز به پاکستان داشت.

 عمر تصریح کرده است که پیش از این نیز وزارت داخله پاکستان محدودیت‌هایی در پروازهای افغانستان وضع کرده بود.

او گفته که پیش از پرواز باید فهرست مسافران به وزارت داخله پاکستان فرستاده می‌شد و سپس این وزارت فهرست مسافران را شامل سیسیتم کرده، فورم عدم مسوولیت ترتیب داده و بعداً به مسافران شامل لیست اجازه پرواز به اسلام آباد را می‌داد.

پاکستان تا کنون در باره علت به تعلیق درآوردن پروازهای کام ایر و دیگر شرکت‌های هوایی به گونه رسمی چیزی نگفته است.

اما پروازهای شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان (پی آی ای) به گونه عادی میان کابل و اسلام آباد ادامه دارد. قیمت تکت پرواز خطوط هوایی پاکستانی در بازار سیاه به ۲۵۰۰ دالر رسیده است.

برخی از رسانه‌های محلی از زبان غلام جیلانی وفا، معاون اداره هوانوردی ملکی افغانستان نگاشته اند که پاکستان به دنبال انحصار پروازها در افغانستان است، به همین علت به بهانه‌های مختلف مانع پرواز شرکت‌های هوایی افغانستان می‌شود.

توقف پروازهای شرکت هوایی کام‌ایر به پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد