تولید-زعفران-در-هرات-افزایش-یافته-است

مسؤولان ریاست زراعت ولایت هرات می ‏گویند که کِشت و تولید زعفران در این ولایت، بصورت بی پیشینه ‏یی افزایش یافته و بیش از سه هزار هکتار زمین در این ولایت زعفران کشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالصبور رحمانی، رییس زراعت هرات در این مورد گفت: “امسال شمار چشم گیری از کشاورزان هرات به کشت زعفران روی آورده اند حتی در بخش های ناامن این ولایت و انتظار می رود که امسال حاصل زعفران هرات به هشت تن برسد.”

رییس زراعت این ولایت افزود، در حال حاضر بیش از هژده هزار زن روند گِردآوری گل زعفران را از زمین های کشاورزی این ولایت، آغازکرده اند.

بانوان که در فارم های زعفران کار می کنند، دو دسته اند. گروه نخست بامداد زود به مزرعه می آیند و درهنگام سردی صبح، گل های زعفران را گِردآوری می کنند و سپس گروهی دیگر برای جداکردن گیاه زعفران از گل کار می کنند.

حمیده فیضیان، عضو شرکت زعفران فیضی در این مورد گفت: “گِردآوری گل زعفران و یک کار سبک و ساده برای بانوان است که روزانه بانوان بسیاری در این مرزعه کار می کنند؛ درآمد دارند.”

حامد خسروی، مسؤول موسسه کار دی اف گفت: “تنها دلیلی که زعفران هرات در بازارهای جهانی خریدارانش را از دست می داد، بهداشت و بسته بندی زعفران بود که این آزمایشگاه می تواند این مشکل را بخوبی از میان بردارد.”

قابل ذکر است که موسسه کار دی اف، بزرگترین آزمایشگاه زعفران کشور را که سیصد ابزار آزمایشگاهی دارد، از کمک های بریتانیا در هرات ساخته است.

تولید زعفران در هرات افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد