تولیدات-آهن-درصد-افزایش-یافته-است

رئیس شرکت خان ستیل می گوید که با راه اندازی فاز دوم این شرکت، تولیدات آهن از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزازش افغان نیوز: خان محمد وردک، رئیس شرکت خان ستیل، امروز سه شنبه(10، میزان) در محفل تهداب گذاری فاز دوم این شرکت گفت که  20میلیون دالر در این فاز سرمایه گذاری کرده و برای ۱ هزار نفر زمینه کار فراهم نموده و در یک سال یک میلیارد افغانی مالیه پرداخت کرده است.

وی می افزاید که با راه اندازی این فاز تولیدات آهن از ۲۰۰ تن به ۴۰۰ تن افزایش یافته است، بنابراین حکومت باید زمینه سرمایه گذاری برای وی فراهم کند.

در همین حال همایون رسا، وزیر تجارت و صنعت گفت: افغانستان هر روز رشد نموده و به طرف خود کفایی حرکت می کند، زیرا حکومت وحدت ملی برای برق رسانی اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود؛ رشد اقتصادی افغانستان سبب کاهش بیلانس تجارتی می گردد و در حال حاضر افغانستان سالانه ۲۳۰ میلیون دالر آهن وارد می کند و با ایجاد این فابرکه از واردات آهن جلوگیری میشود.

آقای رسا گفت که حکومت برای جلب سرمایه گذاری، سهولت های لازم فراهم کرده و از سوی هم وزارت تجارت همیشه برای مشاوره دهی به سرمایه گذاران آمادگی داشته است.

نرگس نهان، وزیر معادن و پطرولیم تصریح کرد که سرمایه گذاری در افغانستان نیاز به شجاعت میخواهد و وزارت معادن همواره سرمایه گذاران را در این راستا کمک می کند.

وی افزود؛ آهن یکی از ۱۰ قلم کالا های است که ۸۰ درصد واردات افغانستان را شکل میدهد و با سرمایه گذاری مانند شرکت خان ستیل، میزان واردات کاهش پیدا می کند. بنابراین ما تلاش می کنیم تا معادن این کشور در داخل افغانستان پروسس و زمینه کار و رشد اقتصادی فراهم گردد.

معدن حاجیگگ در سال ۲۰۱۳ به داوطلبی رفت که سه بخش آن را یک شرکت هندی برنده شد و یک بخش دیگر آن را شرکت کانادایی برنده شد. وزارت معدن با شرکت ها ارتباط گرفته است تا اقدامات جدیدی را شروع نماید.

تولیدات آهن 20 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد