ثبت-نزدیک-به-۲-هزار-پرونده-فساد-اداری-در-یک-سال

دادستانی کل کشور، فساد اداری را مشکل جدی پنداشته و می‌گوید که طی یک سال گذشته، در مجموع ۱ هزار و ۸۰۳ پرونده فساد به ثبت رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل کشور، امروز( چهارشنبه، ۱۷ جدی) در نشست خبری گفت که هر چند اصلاحات در منابع بشری، طرزالعمل‌ها و ساختارها در راستای مبارزه با فساد اداری روی دست گرفته شده؛ اما باز هم فساد اداری در چند سال گذشته مشکل جدی بوده است. 

آقای رسولی افزود که از میان ۱ هزار و ۸۰۳ پرونده فساد اداری ۲۷۸ پرونده آن در دادستانی ویژه مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری و ۱ هزار و ۱۲۲ پرونده دیگر آن در ولایت‌های کشور در جریان یک سال مالی گذشته به ثبت رسیده است. 
به گفته سخنگوی دادستانی کل؛ ۲۱۵ پرونده فساد اداری در جریان یک سال پسین مربوط به افرادی در نهاد‌های ملکی و ۶۳ پرونده دیگر مربوط به نهادهای امنیتی کشور می‌شود که به ۱۳۲ پرونده آن رسیدگی شده و ۱۴۶ پرونده دیگر آن زیر تحقیق و بررسی قرار دارد. 

رسولی گفت که قرار است از راه جزای نقدی پرونده‌های فساد اداری؛ ۸۴ میلیون افغانی، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر و ۳۰۰ هزار یورو در عواید دولت انتقال داده شود. 
او تاکید کرد که بیشتر پرونده‌های فساد اداری در ولایت‌های کابل و هرات به ثبت رسیده است. 
سخنگوی دادستانی کل در مورد معرفی مسولان درجه یک حکومتی از جمله داوود سلطان زوی، شهردار کابل گفت که باید پرونده‌های فساد اداری و سایر پرونده‌ها از مجرای کشفی و نهادهای عدلی به این اداره مواصلت نماید. 
وی گفت: پرونده‌های متهم به فساد اداری که از سوی پارلمان به دادستانی معرفی می‌شود، بدون اسناد و شواهد قابل اعتبار است. 
این درحالی است که هفته‌ای پیش مجلس نمایندگان، داوود سلطان زوی، شهردار کابل را متهم به حیف و میل بودجه کرونا کرده و به داد ستانی کل معرفی کرد.

ثبت نزدیک به ۲ هزار پرونده فساد اداری در یک سال

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد