طرح-یک‌سان‌سازی-معاش-کارمندان-دولت-تصویب-شد

مجلس نماینده‌گان، طرح یک‌سان‌سازی معاش کارمندان دولت را که از سوی ۳۰ عضو این مجلس پیشنهاد شده بود، تصویب کرده است.

به گزارش افغان نیوز: میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی امروز (چهارشنبه، ۱۷، جدی) گفت که بر پایۀ طرح پیشنهادی اعضای مجلس، برای یک‌سان‌سازی معاشات مأموران، آموزگاران، بازنشسته‌ها/متقاعدان، اجیران و سربازان به هدف تأمین عدالت اجتماعی از کودهای ۹۱ و ۹۲، معاشات ان‌تی‌ای، سوپراسکیل و سی‌بی‌آر، به معاشات آن‌ها طبق رتب معاشات، افزوده شود.

این طرح به اکثریت آرا از سوی مجلس نماینده‌گان تأیید و کمیسیون مالی و بودجه موظف شد که آن را در سند بودجۀ سال مالی بگنجاند. پیش‌نویس بودجۀ سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس نماینده‌گان رد شده است.

رئیس مجلس نماینده‌گان در این نشست هشدار می‌دهد تا زمانی که بودجه برای تمام ولایت‌ها به گونۀ متوازن اختصاص داده نشود، این پیش‌نویس را تأیید نخواهد کرد.

آقای رحمانی همچنان می‌افزاید، تا زمانی که پیش‌نویس بودجه تأیید و نهایی نشده است، مجلس نماینده‌گان هم به تعطیلی زمستانی نخواهد رفت. زیرا حکومت می‌خواهد طرح بودجه را در روزهای آخر بفرستد تا مجلس به شتاب دربارۀ آن تصمیم بگیرد.

این در حالی‌ست که اعضای مجلس نماینده‌گان، روز چهارشنبۀ گذشته(۱۰، جدی) طرح بودجۀ سال مالی ۱۴۰۰ را در نشست عمومی این مجلس رد کردند.

در طرح بودجه برای سال مالی ۱۴۰۰، ۴۵۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون افغانی پیش‌بینی شده است. از این میان، ۲۹۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون افغانی بودجۀ عادی و ۱۵۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون افغانی بودجۀ انکشافی در نظر گرفته شده است.

مجلس نماینده‌گان در حالی طرح یک‌سان‌سازی معاش کارمندان دولت را تصویب می‌کند که در یک هفتۀ گذشته، آموزگاران در ولایت‌های تخار، بامیان، بدخشان و هرات، طی اعتراض‌های جداگانه خواهان یک‌سان‌سازی معاشات‌شان شدند. 
آموزگاران این ولایت‌ها به دولت هشدار داده‌‌اند که اگر معاشات‌شان یک‌سان نشود، دروازه‌های مکاتب را می‌بندند.

طرح یک‌سان‌سازی معاش کارمندان دولت تصویب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد