جامعه-جهان-وعده‌های-کمک-به-افغانستان-را-عملی-کند

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی طالبان خواستار کمک‌های بیشتر جامعه بین‌المللی شده و گفت: کمک‌های بین‌المللی مربوط به مردم افغانستان که در بانک‌های خارجی مسدود شده‌اند، باید آزاد شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالرحمان راشد، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان امروز( سه‌شنبه، ۱۸ عقرب) در مراسم تحویل‌گیری ۱۰۰ تن گندم اصلاح شده بزرعی که از سوی موسسه(IHH)  ترکیه به این وزارت سپرده شد، گفت که ۷۰ درصد مردم افغانستان به کار زراعت مشغول بوده و به تخم‌های اصلاح شده بزرعی نیاز شدید دارند.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که بنیاد کمک‌های انسانی ترکیه(IHH)  در شرایط دشواری به مردم و کشاورزان افغانستان کمک‌ کرده که این امر نشان دهنده روابط نیک ترکیه با مردم افغانستان است.

مولوی راشد افزود؛ کمک‌های که پیش از این به مردم افغانستان از سوی نهاد‌های بین‌المللی صورت گرفته بود، در بانک‌های بیرونی مسدود شده و باید هر چه زودتر برای رفع مشکلات آزاد شود.

او تصریح کرد که امارت اسلامی طالبان در افغانستان امنیت را تامین کرده و کشورهای بیرونی می‌توانند با اطمینان کامل، کمک‌های بشردوستانه‌ شان را به افغانستان ارسال کنند.

راشد با بیان این که مردم افغانستان به کمک‌های جامعه‌ بین‌المللی نیازمند است، گفت: « ما اطمینان می‌دهیم که کمک‌های بشر دوستانه‌ کشورها به مردم نیازمند توزیع و فساد از بین برده می‌شود.»

سمیع لطفو ترگود، معاون سفیر ترکیه در افغانستان روابط میان ترکیه و افغانستان را نیک توصیف کرده و گفت که کشورش آماده است تا کمک‌های بشر دوستانه‌ بیشتر به افغانستان ارسال کند و مردم این کشور در شرایط کنونی به کمک‌های بیشتری نیاز دارند. وی از سایر نهاد‌های خیریه ترکی نیز خواست که کمک‌های بیشتری به افغانستان کنند.

حسین عروج، معاون بنیاد کمک‌های انسانی ترکیه گفت که از ایجاد این موسسه ۲۰ سال می‌گذرد و بیشتر به کشورهای بوسنیا، افغانستان و منطقه کشمیر کمک‌های بشر دوستانه انجام می‌دهد.

در اخیر مولوی صدر اعظم، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که افغانستان یک کشور زراعتی بوده اما گندم از هر نوع غله‌ای دیگر بیشتر کشت می‌شود. به گفته وی؛ اکنون در هر سال ۲.۶ هکتار زمین گندم کشت می‌شود که از این میان ۱.۶ هکتار آن گندم آبی و متباقی آن گندم للمی می‌باشد.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در حالی خواستار آزاد سازی کمک‌های بین‌المللی مسدود شده در بانک‌های خارجی شد که با فرار اشرف غنی و سقوط حکومت پیشن، میلیارد‌ها دالر کمک‌های بین‌المللی به افغانستان در بانک‌های بیرونی مسدود شده است.

جامعه جهان وعده‌های کمک به افغانستان را عملی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد