جامعه-مدنی-از-بحران-انسانی-در-افغانستان-هشدار-داد

گروه کاری مشترک جامعه مدنی هشدار داده است که تعلیق کمک‌های جهانی به افغانستان بر زندگی شهروندان عادی تاثیر گذاشته و بحران انسانی را تشدید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه‌ی گروه کاری مشترک جامعه مدنی که دیروز (یک‌شنبه، ۲۱ سنبله) منتشر شد، آمده که جامعه بین‌المللی باید اقدامات فوری را برای حل این بحران در افغانستان روی‌دست گیرند.

اعلامیه می‌افزاید که تلاش‌های کنونی در مقایسه با میزان کمک مورد نیاز جمعیتی که در لبه‌ی فاجعه‌ی انسانی قرار دارد، بسیار اندک است.

در اعلامیه از تمویل‌کنندگان خواسته شده تا کمک‌های‌شان را برای بی‌جاشدگان داخلی،عودت‌کنندگان و افرادی که از کووید۱۹ متاثر شده و نیز برای ادامه‌ی خدمات صحی، آموزشی، آب و برق ادامه دهند.

گروه کاری مشترک جامعه مدنی از تعلیق کمک‌های برخی از تمویل‌کنندگان از جمله آلمان و بانک جهانی ابراز نگرانی کرده و گفته است که تعلیق کمک‌ها توانایی حکومت آینده در مصارف بودجوی برای ثابت نگهداشتن سهم آن در تولید ناخالص داخلی را به شدت ضربه می‌زند.

این درحالی است که قرار است انروز دوشنبه(۲۲، سنبله) سازمان ملل متحد نشستی را برای بحث درباره‌ی بحران انسانی در افغانستان برگزار کند.

جامعه مدنی از بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد