جایداد-بدهکاران-به-فروش-می‌رسد

مسوولان شرکت برق رسانی افغانستان (برشنا) می‌گویند که از میان ۳۲۹ بدهکار این شرکت تنها ۳۳ تن آنان حاضر به پرداخت بدهی‌های شان شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ حکمت الله میوندی، سخنگوی شرکت برشنا امروز ( دوشنبه، ۲۵ میزان) در نشست خبری گفت که یک کمیته با صلاحیت برای جمع‌آوری بدهی‌های صرفیه برق از سیاستمداران، زورمندان، شرکت‌ها، مراکز صنعتی و تجارتی تشکیل شده است.

میوندی افزود که این کمیته از سوی کمیسیون اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی تایید و اعضای این کمیته شامل وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی استخبارات می‌باشند.

سخنگوی شرکت برشنا گفت که پس از ایجاد این کمیته در دو هفته‌ای گذشته ۳۲۹ بدهکار صرفیه برق در کابل تشخیص شده که شامل سیاستمداران و زورمندان نظام پیشین می‌شوند.

او تاکید کرد که از این میان تاکنون ۳۳ نفر حاضر به پرداخت بدهی‌‎های شان شده‌اند که از نزد آنان ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۰۴ افغانی جمع‌آوری شده است.

به گفته میوندی شرکت‌های صنعتی و مراکز تجارتی در پنج زون کشور نیز به مبلغ 675 میلیون و 33 هزار و 925 افغانی بدهی‌های شان را پس از دریافت اطلاعیه برشنا، تحویل داده‌اند.

او تاکید کرد در صورت که سیاستمداران نظام پیشین، شرکت‌ها، مراکز صنعتی و تجارتی بدهی صرفیه برق شان را تا مدت زمان تعیین شده پرداخت نکنند، جایداد آنان ضبط و به فروش می‌رسد.

میرویس عطایی، معاون شرکت برشنا گفت: « ۷۸ درصد برق کشور وارداتی می‌باشد که در هر ولایت بهای آن متفاوت است و در کابل از سال ۱۳۹۵ تاکنون هیچ تفاوتی در قیمت برق نیامده است».

عطای افزود که در کابل و ولایت‌های کشور برق 24 ساعته توزیع نمی‌شود و ساحات رهایشی 4 ساعت پرچوی دارد. او گفت که برای شرکت‌ها، پارک‌های صنعتی و ادارات دولتی در شبانه روز تنها 14 ساعت برق توزیع می‌شود.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

جایداد بدهکاران به فروش می‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد