جایداد-سیاسیون-مقروض-از-شرکت-برشنا-به-فروش-می‌رسد

سرپرست ریاست عملیاتی شرکت برشنا می‌گوید که برای پرداخت بدهی‌های این شرکت به کشورهای تامین کننده برق، جایدادهای« سیاسیون مقروض» را به فروش می‌رساند.

به گزارش افغان نیوز؛ صفی‌الله احمدزی، سرپرست ریاست عملیاتی شرکت برق رسانی افغانستان« برشنا» امروز( چهار شنبه، 14 میزان) گفته است که برخی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین دولتی از شرکت برشنا از پول صرفیه برق بدهکار هستند.

رییس عملیاتی شرکت برشنا افزوده است که این شرکت نزدیک به 62 میلیون دالر از کشورهای تامین کننده برق به افغانستان بدهکار است و شرکت برشنا توانسته بخشی از بدهی‌های باقی‌مانده از نزد مردم را جمع‌آوری کند.

احمدزی بیان کرده است که روند پرداخت بدهی‌های شرکت برشنا به کشورهای تامین‌کننده‌ برق به‌دلیل مشکلات بانکی با تأخیر مواجه شده است.

او افزوده است با پرداخت مقروضیت برشنا به کشورهای تامین‌کننده‌ برق، این کشورها اطمینان داده‌اند که برق افغانستان را در حال حاضر قطع نمی‌کنند.

به گفته احمدزی شرکت برشنا از این کشورها خواسته است تا در صورت تصمیم برای قطع برق، یک هفته پیش افغانستان را در جریان قرار دهند.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال دو روز پیش به نقل از داوود نورزی، رییس پیشین شرکت برشنا گزارش داده بود که اگر این شرکت بدهی‌هایش را پرداخت نکند، ممکن کشورهای تامین کننده، برق وارادتی افغانستان را قطع کنند.  این روزنامه از نقل منابع خود گفته بود که بدهی‌های شرکت برشنا ۹۰ میلیون دالر است.

جایداد سیاسیون مقروض از شرکت برشنا به فروش می‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد