جلسۀ-شورای-عالی-اقتصادی-به-ریاست-رئیس-جمهور-دایر-گردید

تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان جلسه شورای عالی اقتصادی قبل از ظهر امروز در ارگ برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز:در این جلسه گزارش فیصدی اجراات وزارت خانه ها و ادارات ذیربط در ارتباط به مصوبات شورای عالی اقتصادی، تحقق مصوبه شماره ۲۷ در مورد امضای تفاهم نامه با کمپنی گلف تینر جهت احداث بنادر خشکه، تحقق مصوبه شماره ۴۰ در مورد امضای تفاهم نامه شرکت چینایی در رابطه به دیزاین و ساختمان خط آهن شیر خان بندر تا اسلام قلعه و بند برق بالای دریای کابل- کنر، آزمایش گندم وارداتی و گزارش تحقق مصوبه شماره ۳۶  در رابطه به منابع عایداتی شاروالی کابل، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در مورد سفر اخیرش به ولایت بدخشان به جلسه معلومات داده گفت که افتتاح کار سرک بهارک- اشکاشم به طول ۱۰۸ کیلومتر از خواسته های مردم بود که با احداث آن تسهیلات خوب اقتصادی فراهم خواهد شد و این سرک افغانستان را با کشور های چین و تاجکستان وصل می کند.

رئیس اجرائیه گفت که در جریان این سفر به ولسوالی زیباک ولایت بدخشان نیز رفتیم و در آنجا عملکرد خوب نیروهای امنیتی سپاسگذاری کردیم.

پس از سخنان رئیس اجرائیه؛ گزارش فیصدی اجراات وزارت خانه ها و ادارات ذیربط در ارتباط به مصوبات شورای عالی اقتصادی از سوی مسئولین دارالانشای شورای عالی اقتصادی به  جلسه ارائه شد.

آنان جدول عمومی فیصدی اجراات وزارت خانه ها و ادارات ذیربط در قبال مصوبات شورای عالی اقتصادی را از جلسه اول ۱۳۹۴ الی جلسه اول ۱۳۹۶ ارائه کردند و در مورد اینکه کدام وزارت خانه ها و ادارات اجراات خود را انجام داده و یا نه داده اند، معلومات دادند.

رئیس جمهور غنی گفت که از طرف اداره امور و وزارت مالیه به همه ادارات مکتوب فرستاده شود تا فیصله های شورای عالی اقتصادی را مورد تطبیق قرار دهند و باید یک پیشرفت در تطبیق فیصله ها صورت گیرد و تفکیک شود که کدام فیصله مهم است تا در روشنای آن  فیصله ها تطبیق گردند.

جلسۀ شورای عالی اقتصادی به ریاست رئیس جمهور دایر گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد