جمع‌آوری-بانک‌توت‌های-مندرس-در-سراسر-کشور-آغاز-شد

بانک‌ مرکزی ا.ا اعلام کرده که این بانک روند جمع‌آوری بانک‌نوت‌های مندرس و توزیع بانک‌نوت‌های جدید را در سراسر کشور آغاز کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ بانک مرکزی ا.ا با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که بانک‌تو‌های مندرس 500 و 1000 افغانی را جمع‌آوری و به جای آن بانک‌نوت‌های جدید توزیع می‌شود.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که در کنار جمع‌آوری بانک‌نوت نوت‌های 500 و 1000 افغانی، روند تعویض بانک‌نوت‌های

مندرس 10، 20، 50 و 100 افغانی نیز در سراسر کشور جریان دارد.

این بانک در مورد چگونگی تعویض بانک‌نوت‌های مندرس گفته است که شهروندان کشور می‌توانند به مبلغ 10 هزار افغانی بانک‌نوت‌های مندرس 10 و 20 افغانی، همچنان مبلغ 40 هزار افغانی بانک‌توت‌های مندرس 50 و 10 افغانی را با مراجعه به نمایندگی‌های بانک مرکزی یا بانک‌های تجارتی در مرکز و ولایت‌های کشور بدون پرداخت فیس معاوضه نمایند.

در اطلاعیه آمده است که افراد و شرکت‌های می‌توانند بیشتر از مقدار یاد شده بانک‌نوت‌های مندرس را به حساب‌های بانکی خود واریز و از آن در پرداختی‌های شان استفاده نمایند.

طبق اطلاعیه، بانک‌ها مکلف اند تا به منظور توزیع و ترویج بانک‌نوت‌های جدید به هر دارنده حساب بانکی به ویژه دارندگان حساب معاشات، با در نظرداشت امکانات الی مبلغ ده هزار افغانی انواع 10، 20، 50 و 100 افغانی بانک‌نوت جدید توزیع نمایند.

این در حالی است که شهروندان کشور از افزایش پول‌های مندرس انتقاد کرده و می‌گویند که پول‌های فرسوده و مندرس آنان را در معاملات تجاری و خرید‌های روزانه با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

جمع‌آوری بانک‌توت‌های مندرس در سراسر کشور آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد