جمهوری-چک-خواستار-گسترش-روابط-تجارتی-با-افغانستان-شد

وزیر خارجۀ جمهوری چک در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید داشت که کشورش آماده است روابط تجارتی خود را با افغانستان گسترش دهد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز پنج شنبه(3، اسد) با آقای توماس پیترشیچک، وزیر امور خارجه جمهوری چک در قصر سپیدار دیدار و ملاقات کرد.

رییس اجراییه از نقش مثبت نیروهای چک در آموزش و تجهیز قوای مسلح کشور یاد کرد و گفت که در حال حاضر مسوولیت بیشتر جنگ با هراس‌افگنی بر دوش قوای مسلح افغانستان است.

در ادامه، وزیر امور خارجۀ چک گفت که به کابل آمده است تا به حمایت دوام‌دار کشورش با دولت و مردم افغانستان اطمینان بدهد.

وی گفت که نیروهای چک از چند سال بدین‌سو در چوکات حمایت قاطع سرگرم آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند و به همکاری‌ها و کمک‌شان ادامه می‌دهند.

آقای پیتر شیچیک گفت که خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان مسوولانه خواهد بود و همچنان علاوه نمود که کشورش آماده است روابط تجارتی خود را با افغانستان گسترش دهد.

رییس اجراییه با استقبال از خواست وزیر امورخارجه چک گفت که مردم افغانستان خاطرات خوشی از روابط تجارتی میان دو کشور دارند و حکومت افغانستان آماده است در همکاری با سفارت شما زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری را مورد ارزیابی قراردهد.

عبدالله به رییس دارالإنشای شورای وزیران هدایت داد تا در همکاری با وزارت‌های سکتوری زمینه بحث در این زمینه را با اتاق‌های تجارت افغانستان فراهم سازد.

جمهوری چک خواستار گسترش روابط تجارتی با افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد