جوانان-امروز-سفیران-صلح-فردا-هستند

کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در نمایشگاه صلح گفت که صلح در جامعه یک امر ضروری و حیاتی است اما راه یافتن به این آرزوی با ارزش فقط از طریق جوانان حاصل میشود.

به گزارش افغان خبر: آقای سادات در نمایشگاه دو روزه‌ی که در باغ بابر برگزار گریده است گفت که جوانان باید بر روند صلح تاکید کند و این روند را رهبری نمایند.

به گفته سادات مردم و جوانان نباید منتظر باشند که حکومت برایشان صلح افرینی و ایجاد کار نماید،" بلکه جوانان و مردم باید توانایی شان را نشان دهند و خود را در پروسه صلح شریک سازند.

به گفته معین وزارت اطلاعات و فرهنگ تغیرات از خانه و خانواده شروع شود و جامعه را به صلح و صمیمیت باورمند سازد.

اقای سادات گفت که جوانان منحیث قشر اکثر جامعه باید مشاوران خوب حکومت باشند و در راستا آوردن صلح همکار و یاری رسان مردم و حکومت گردند.

به گفته معین وزارت اطلاعات فرهنگ؛ ظرفیت ها و مکان شغلی در ولایت کابل خلاصه نمیشود و جوانان باید در ولایات مختلف دست به کار شده و رهبران آینده شود.

جوانان که در این نمایشگاه آمده اند میگویند همچون نمایشگاه‌ها تاثیر بسزای در روند صلح و اتحاد اقوام دارد، به گفته این جوانان همچون نمایشگاه ها باید در ولایات مختلف کشور برگزار گردد تا مردم از واژه های کلیدی صلح آگاه شوند.

سمیه محمد یکی از دختران کوه نورد در این نمایشگاه عکسهای از دوستان و همکاران شان را به نمایش گذاشته است و میگوید که وزرش و ورزش کاران سفیران صلح در سراسر کشور هستند.

خانم محمد میگوید که آنها در هر ولایت و منطقه‌ی که سفر کرده به مردم پیام صلح را سر داده و مردم از آنها به خوبی استقبال کرده است.

در همین حال عبدالله عطایی یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه میگوید که جوانان از هر قشر و از هر منطقه در این مکان گرد آمده اند و داشته های علمی و فرهنگی شان را به نمایش گذاشته اند.

به گفته آقای عطایی این نمایشگاه صدای تمام مردم افغانستان است و اینها امروز آمده است تا به مردم بگوید که بدون صلح راه پیشرفتی وجود ندارد.

جوانان امروز سفیران صلح فردا هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد