جوانان-تحصیلکرده-به-طالبان-می-پیوندند

برخی از مسوولان ولایت لوگر مدعی اند که جوانان تحصیلکرده به دلیل فقر و بیکاری به گروه طالبان می پیوندند و این روند هر روز بیشتر می شود.

به گزارش افغان نیوز: هما احمد، عضو شورای ولایتی لوگر، روز دوشنبه (٬۷جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت که طالبان در ولسوالی های ارز٬ برکی برک٬ خروار و چراغ این ولایت مصروف جلب و جذب جوانان می باشند.

وی افزود؛ گروه طالبان در مربوطات مرکز این ولایت به اندازه ای فعالیت گسترده دارند که حکومت مرکزی توانایی ایجاد زمینه کاری را برای جوانان تحصیلکرده ندارد.

در همین حال محمد انور اسحاق زی، سخنگوی والی لوگر به افغان نیوز، گفت: هرچند پیوستن جوانان تحصیلکرده به گروه مخالف مسلح دولت کمرنگ بوده، اما اگر از این روند جلوگیری صورت نگیرد، شاهد یک بحران بزرگ خواهیم بود. زیرا برای هر بست دولتی که در این ولایت به اعلام سپرده می شود، بیش از 50 تن متقاضی حاضر به امتحان می شوند؛ درحالیکه فقط یک نفر جذب کار می شود.

چندی پیش بانک جهانی نیز اعلام کرد که از سال ٢٠١١ ميلادى بدين‌سو، سالانه ١٨٠ هزار جوان واجد شرايط کار‌ وارد جامعه شده؛ اما از اين جمله ٦٠ هزار آن به کار گماشته شده و١٢٠ هزار تن ديگر بيکار باقى مانده‌اند.

جوانان تحصیلکرده به طالبان می پیوندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد