جوانان-مخترع-و-خلاق-افغانستان-در-خلای-بی-توجهی-حکومت-هستند

صیام الدین پسرلی سخنگوی اتاق تجارت و صنایع می‌گوید؛ جوانان  خلاق و مبتکیر در مدت ۱۳ سال گذشته به دلیل بی توجهی حکومت مجبور به ترک افغانستان شده و به کشور های اروپایی پناه بردند.

به گزارش افغان خبر؛ صیام الدین پسرلی سخنگوی اتاق تجارت و صنایع کشور امروز ( پنج شنبه 21 دلو) در یک برنامه‌ی خبری در کابل گفت؛ حکومت در مدت 13 سال گذشته هیچ وقت از جوانان خلاق حمایت نکرده است و همین نبود حمایت حکومت از جوانان سبب فرار انان از کشور شده است.

آقای پسرلی گفت؛ اتاق تجارت و صنایع تلاش میکند تا افراد خلاق و توانا را پیدا و مورد حمایت این اداره قرار دهد. او از سکتور خصوصی خواست که بالای جوانان کشور اعتماد کنند و برای کار به ادارات خود استخدام کنند.

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع بیان داشت؛ جوانان سرمایه یک کشور است و حکومت و سکتور خصوصی باید از این سرمایه به درستی استفاده کنند.

نمایشگاه تولیدات داخلی وطرح های تولیدات محصلین برای مدت یک روز از سوی جوانان خلاق و اتاق تجارت و صنایع در کابل برگذار شد.

در این نمایشگاه 60 غرفه به نمایش گذاشته شده که اکثر این محصولات توسط خود افغان ها ساخته شده است. پسرلی سخنگوی اتاق تجارت و صنایع گفت؛ برگذاری نمایشگاه برای معرفی محصولات  و شناسایی استعدادها بسیار مفید است.

پسرلی افزود؛ اگر جوانان کشور مورد تشویق قرار گیرند میتوانند دست به اختراعات بیشمار بزنند.

در همین حال شماری از اشتراک کنندگان در این نمایشگاه داخلی می‌گویند؛ برگذاری نمایشگاه میتواند سبب رشد استعدادها در کشور شود و حکومت باید جوانان با استعداد که دست به اختراع می‌زنند را حمایت کند.

طوبا یک تن از اشتراک کننده در این نمایشگاه گفت؛ میتوان برای شناسای جوانان و معرفی محصولات میتواند خیلی مفید باشد و اتاق تجارت و صنایع و حکومت باید از جوانان که محصولات تولید میکنند باید حمایت کند.

نمایشگاه تولیدات داخلی وطرح های تولیدات محصلین در 50 غرفه برای مدت یک روز در کابل از سوی اتاق تجارت و صنایع و محصلین خلاق برگذار شده است.

جوانان مخترع و خلاق افغانستان در خلای بی توجهی حکومت هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد